Net de hele avond zitten stoeien met de Facebook timeline voor fanpagina’s. Dat is nog best even puzzelen…maar het is gelukt. Mijn eerste bevindingen:
- De formaten van foto’s luisteren nauw. In dit artikel vind je de precieze afmetingen voor de verschillende foto’s;
- Je kunt ‘milestones‘ toevoegen. Deze komen over de breedte van de pagina (de timeline heeft twee kolommen, maar de ‘milestones’ zie je over de hele breedte. Dit vraagt ook om een afbeelding die de goede afmetingen heeft;
- Je kunt ook status updates toevoegen waarbij je de tijd aanpast zodat deze verder terug op je timeline staat, in het verleden zeg maar. Helaas komen deze updates toch gewoon terecht in de stroom berichten van je ‘fans’…
- De timeline is mooier als je een afwisseling hebt van gewone updates en milestones. Bovendien kun je aan milestones alleen foto’s in een groot formaat toevoegen, en geen video etc. Dus hoe kun je gewone updates toevoegen zonder dat ze in de timeline komen?
Geen idee. Kom ik op terug. - Het is een mooie kans om wat hoogtepunten van je bedrijf voor het voetlicht te brengen, de timeline. Wat me wel bezig houdt, is hoe belangrijk het nou is voor je fans/klanten, die milestones? Maakt het hen wat uit, wanneer jouw bedrijf is opgericht of wanneer je de 100e werknemer aannam etc.?
Hoe kun je de Timeline voor Fanpagina’s zo inrichten dat die over je klant gaat, in plaats van over jou?
Ik vind het een slimme zet van Facebook, om meerdere redenen. Waarover mogelijk morgen meer. 🙂
Laatste berichten van Elja Daae (alles zien)
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
Geef een reactie