• Skip to content
  • Skip to footer
  • Blog
  • Over jou
  • Over mij
  • Workshop
Elja Daae

Elja Daae

social media expert | social media trainingen

  • Blog
  • Over jou
  • Over mij
  • Social voor gevorderden
  • In company workshops
  • Super social
  • Boek
  • Contact
  • In company

De 5 interessantste artikelen/links die ik deze week tegenkwam

Over marketing 22 januari 2012 | Laatste aanpassing 15 augustus 2016 | Reageer

De 5 interessantste links die ik deze week tegenkwam* (in willekeurige volgorde)

1. Weg met al die accounts: log in met Facebook of Twitter

Mensen willen niet meer voor iedere online dienst die ze gebruiken aparte wachtwoorden hanteren. Ze vinden het in steeds grotere mate prima om in te loggen via hun social media accounts. Is dat een belangrijke ontwikkeling? Vind ik wel. Het roept allerlei vragen op voor de consument (welke gegevens mogen die online dienstverleners dan gebruiken? Want in je Facebook account bijvoorbeeld zit heel veel persoonlijke informatie) en voor de dienstverleners. Maar het is wel de toekomst…

Hier lees je het artikel >>

2. Twitteren als bedrijf, en met een team, hoe pak je dat aan?

Steeds relevantere vraag: hoe twitter je als bedrijf? Hoe pak je dat aan met een team? Hoe vrij zijn mensen? Hoe doe je dat logistiek?  Deze laatste vraag werd door heel veel kleine bedrijven opgelost door de dienst cotweet in te zetten. Maar helaas…Cotweet gaf deze week aan dat ze ophielden met hun gratis dienst.

In het artikel gaat de auteur in op de context maar vooral ook op de vrijheid die twitteraars nodig hebben als ze namens hun bedrijf twitteren. Van het managen van risico’s tot het op afstand houden van de bedrijfsjurist. Hier lees je het artikel >>

PS In het kader van leuke startups die nu genoeg omvang hebben om te cashen a la Cotweet, vond ik net in mijn email de tweede we-houden-er-mee-op-boodschap van deze week. Dit keer van Summify. Zo werkt het kennelijk: begin een gratis online dienst > bouw een loyale en grote groep gebruikers op > verkoop je bedrijf/software vervolgens (want nu heb je bewezen dat je dienst viable is) > wens je klanten veel succes verder. Het zij ze gegund – als je een gratis dienst gebruikt, kun je eigenlijk ook niets verwachten!

3. Hongarije: exit de democratie

Heeft niets met marketing of business development, social media en/of bloggen te maken. Maar wel iets waar ik me heel druk over maak: de heikele politieke en economische toestand in Hongarije. Het land gaat er aan, de man waar iedereen vroeger naar opkeek ontpopt zich tot dictator, particulier bezit wordt langzaam uitgehold, pensioenfondsen leeggeroofd. Persvrijheid? Weg ermee. Scheiding der machten? Hrmpfff.

De verhalen die Hongaarse vrienden al een tijdje vertellen krijgen steeds meer politieke context. Ik zou een paar artikelen kunnen vullen met links, maar zie de New York Times of lees de blogs van twee Nederlandse journalisten in Hongarije: Runa Hellinga met Scribbles from Hungary en Henk Hirs met kuifjeinhongurie.com.

PS: Ik heb 2,5 jaar in Hongarije gewoond. Mijn hart verloren aan dat land. Vandaar.

4. Wordnik: een sociaal woordenboek

Een internetdienst met een sociaal tintje…altijd leuk. Ik kende Wordnik niet (kwam er op door het blog van een andere leuke dienst, idonethis.com en het interview met de oprichtster). Een online woordenboek, waar woorden een sociale context hebben. Academisch, sociaal, intelligent…mooi initiatief. Het is een beetje voor word-geeks, taalgekken, om eerlijk te zijn. Heerlijk. Lees hier meer >>

5. Van bloggen tot geld verdienen

Mooi verhaal van een blogger (-ster) die door en via haar blog haar baan op kon zeggen. Niet alleen met haar eigen blog, maar ook door anderen te gaan helpen geld te verdienen met hun blogs. Zoals iemand op Twitter aangaf, het gebeurt niet vaak dat bloggers kunnen leven van alleen de advertentieinkomsten en ook voor deze dame geldt dat niet direct. Maar dit verhaal is toch inspirerend!

Hier lees je het artikel op getrichslowly.com >>

*Waarmee niet gezegd is dat het allemaal artikelen zijn die deze week gepubliceerd zijn…

  • About
  • Latest Posts
Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Elja is de auteur van het boek over effectievere social media: 'Super social'. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere 2e vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

  • Hoeveel boeken ik heb gelezen in 2020 - 13 december 2019
  • Een gebrek aan purpose - 12 december 2019
  • Voor de vaders en moeders - 10 december 2019

Over Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Elja is de auteur van het boek over effectievere social media: 'Super social'. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere 2e vrijdag in je inbox!

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Of ga direct naar:

  • Neem contact op
  • Meer over jou
  • Meer over Elja
  • Werken met Elja

 

  • Gratis blogtraining
  • Super social preview
  • De Super social nieuwsbrief
  • Kom bij de Facebookgroep

 

  • Instagram tips en inspiratie
  • Bloggen: tips & tricks
  • Meer over LinkedIn
  • Alles over stories

 

  • Elja’s boeken
  • Blogarchief (2010 – 2019)
  • Advies
  • Boek een workshop

Footer

Praat mee

In ‘mijn’ Facebookgroep vind je nog veel meer professionals die bezig zijn met social media en online content. Meld je hier aan om mee te praten en te delen wat jou bezig houdt op dat gebied!

Download Super social gratis

Benieuwd naar Super social? Je kunt hier gratis een preview downloaden met de eerste paar hoofdstukken.

© 2019 · Elja Daae