Indrukken

Ik wilde hier een verhaal typen. Sterker nog, ik had het al gedaan. Het was een lange opsomming van de relatie die ik heb met een bedrijf waarmee ik veel te maken heb (als klant). Van de communicatie, de manier waarop dit bedrijf met me omgaat, hoe ze hun geld uitgeven, hoe ze hun beslissingen nemen. Het was, op zijn zachtst gezegd, geen positief verhaal.

Het doel was af te sluiten met de brieven en facturen die ik gisteren van hen ontving. Brieven zonder handtekening (ik bedoel, met pen geschreven), maar wel met de namen van twee directeuren eronder. Om mijn punt te maken.

Want wat, vroeg ik me af, is het nut van de namen en titels van de directie onder een brief, als ze niet eens tekent (met pen bedoel ik)? Helemaal als je met een van de twee directieleden niets te maken hebt? Hoe betrokken en ook hoe formeel ben je dan bezig? Is het nou wel, of niet officieel?

Ik heb een afstandelijke, opportunistische en elitaire indruk van hoe dit bedrijf opereert. En grappig genoeg wordt dat overal door bevestigd. Zelfs door zo’n brief. Bij een ander zou ik niet over vallen, misschien?

Maar goed. Het is niet verstandig. Het is ook niet helemaal eerlijk, vind ik. Beter is het om de discussie aan te gaan en te proberen iets te veranderen.

Zucht. Wel jammer dat ik niet mijn gal kan spuwen op mijn eigen blog. Maar denk dat het niet verstandig is. Het thema ‘grenzen’ is wel keihard aanwezig deze week, he?

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

6 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Runyreply
oktober 03, 2012 at 02:10 PM

Je kunt het artikel gewoon schrijven!
Kijk naar hoe ik het heb gedaan.

Artikel over mijn frustraties. Lessen voor management om mijn tijd niet te verdoen
http://www.calmera.nl/business-processes/dont-waste-your-customers-time-three-tips-for-management/

Succes
Runy

Elja Daaereply
oktober 03, 2012 at 07:10 PM
– In reply to: Runy

Hoi Runy, en? Hebben ze het gelezen? En gereageerd? Ik zie je punt, je kunt het ook op die manier oppakken. In dit geval gaat het om een buitenlands bedrijf, dus dat ligt wat lastiger. En ik vind ook dat ik eerst het gesprek moet aangaan.

Aan de andere kant, we hebben een verkeerde start gehad, zij en ik, en ze spelen een grote rol in mijn leven, dus ik wil het ook een beetje tijd geven. Ik weet dat ik op dit moment ook niet op mijn best ben. 

Gisteren had ik met twee organisaties een akkefietje. Gelukkig heb ik mijn blog post daarover niet gepubliceerd, want met allebei is een gesprek op gang gekomen en zowel zij als ik kijken er nu anders naar. Dat is eigenlijk toch de betere manier, voor mij. Het gesprek aangaan. [in jouw geval was er duidelijk geen enkele manier om tot ze door te dringen…dan word je eigenlijk gewoon gedwongen om naar andere middelen te grijpen he?]

Runy
oktober 03, 2012 at 09:10 PM
– In reply to: Elja Daae

Hoi Elja,
nog niet gereageerd. Maar dat komt wel. Misschien sluiten ze wel mijn domein af!!!! Ach we zullen zien.

Elja
oktober 04, 2012 at 08:10 PM
– In reply to: Runy

Ik ken je justhost.nl van harte aanbevelen 🙂 Maar serieus, een fijne relatie met je host is wel belangrijk he? Ik kreeg laatst een email van iemand die compleet belazerd was door zijn host. Die bleek ook niet zo goed naar voren te komen uit die sites waar je kunt zien hoe goed hosts zijn (http://www.ispgids.com/). Maar ja, zoveel keuze… Succes er mee he?

Runyreply
oktober 03, 2012 at 01:10 PM

Dus Elja,
Waarom haal je niet alle bedrijfsgegevens weg, scan je de emails en schrijf je een artikel over?

Onderaan geef je wat tips voor het management. En je stuurt ze de link!
:0)

Dan zeg je: jongens ik heb wat tips voor jullie. Btw mijn blog wordt gelezen door 5000 Nederlanders. Je moet na je gal spuwen wel tips geven hoe het beter kan. Kijk naar hoe ik het heb gedaan.

Runyreply
oktober 03, 2012 at 01:10 PM

Elja
Ik had ook zo’n akkefietje met een bedrijf die mijn domeinnaam host. Ik moest hen hebben om mijn naam van mijn nieuwe cursus over congalessen door te linken. Wel 10 emails met een helpdesk, die niet snapt wat ik bedoel. Uiteindelijk bleek het hun prutsysteem te zijn.

Ik heb toen gewoon een artikel op mijn blog geschreven. Over don’t waste my time. Zonder de naam van het bedrijf te noemen.

Leave a reply