Betalen voor een VIP-behandeling

Ik kan er maar niet over ophouden. VIP-behandeling tegen betaling. Je geeft klanten de mogelijkheid om (nog) beter behandeld te worden, betere service te krijgen. Ik was in Sea World namelijk en ook daar kun je je suf betalen om als VIP een nog leukere ‘experience te hebben’.

Je kunt bijvoorbeeld stoelen reserveren voor alle shows, of betalen zodat je bij iedere show en iedere achtbaan/attractie voorrang krijgt in de rij. Of je kunt betalen om te zwemmen met dolfijnen. Of ze alleen te voeren (‘zonder nat te worden’). Sterker nog, er is een hele reeks van ‘experiences’ en ‘interactions’ (zie hier voor het overzicht).

En dat terwijl je voor een gezin met twee volwassenen en twee kinderen al ruim 260 dollar kwijt bent voor toegang… het kan dus allemaal!

Maar het mooiste is nog wel ‘dining with Shamu‘. Shamu is de merknaam die Sea World California gebruikt om de afdeling Orca-entertainment aan te duiden (meer over de originele orca Shamu hier).

vip-behandeling voor klanten

Wat je dus kunt doen is (lekker) eten rondom het bassin waar de orca’s zwemmen.

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

2 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Jacob Jan Voermanreply
april 08, 2012 at 01:04 PM

hoeveel moet ik betalen om met een kopje thee en gebakje over je schouder mee te kijken als je een blog typt, of om op de achterbank van je auto mee te luisteren als jij een podcast inspreekt ?  😉
ik blijf het een bijzonder fenomeen vinden

Elja Daaereply
april 10, 2012 at 01:04 AM
– In reply to: Jacob Jan Voerman

Zo voel ik het precies als ik jouw blogs lees! 🙂

Leave a reply