Als je dagelijks bezig bent met het beheer van de social media kanalen van je organisatie en het maken van geschikte content, is het soms lastig om even stil te staan bij de ontwikkelingen. Speciaal daarvoor is deze social media training voor gevorderden, gebaseerd op het gelijknamige boek: Super Social.
Wie dag in, dag uit bezig is met content en community ziet dat de de social media platformen waarop we werken razendsnel veranderen. En al die veranderingen brengen kansen en bedreigingen mee. Sommige dingen werken juist nog wel, andere juist niet meer. Maar wat kan er anders? Wat kan er beter? Hoe zorg je voor groei? En hoe houd je inspiratie voor goede content? In deze social media training voor gevorderden krijg je antwoorden én inspiratie.
Van social naar super social
De ‘Super social’ training, gebaseerd op het gelijknamige boek, is ontworpen voor mensen die dagelijks met social media bezig zijn maar voor wie dit maar een van de vele werkzaamheden is. De training geeft je een moment om even stil te staan bij nieuwe ontwikkelingen, de mogelijkheid om ideeën en ervaringen uit te wisselen met andere professionals en de tools om je social media aanpak naar een hoger niveau te tillen.
Niet alleen krijg je veel inspiratie, praktische ideeën en tips om stappen te kunnen maken, je krijgt ook feedback op je huidige kanalen. We bespreken waar specifiek voor jou de kansen liggen. Van ‘social’ naar super social, kortom!
In de training gaan we een volle dag aan de slag met 4 onderdelen die je gaan helpen om je social media strategie naar een nieuw niveau te krijgen. Zowel Facebook, Instagram, Linkedin bedrijfspagina’s als Twitter komen aan bod (en, wie weet, een beetje TikTok!).
Daarnaast krijg je van mij feedback op je huidige social media aanpak. Je krijgt van tevoren een vragenlijst waarin je aan kunt geven welke vragen je specifiek wilt behandelen en op welke kanalen je graag feedback zou willen krijgen. Om dit effectief te doen, houden we de training klein: maximaal 8 mensen.
De inhoud was voor mij ook perfect. Een combinatie van kennis, inspiratie en weetjes. Ik ben met heel veel energie naar huis gegaan en heb veel handvatten waar ik in de praktijk mee aan de slag kan. Ook het boek geeft inspiratie en houvast; een must read voor iedereen die met social media werkt!
Deelnemer super social training juli 2019
Super social goes online
Na ruim anderhalf jaar trainen op locatie is ook Super Social nu een online training. In twee ochtenden binnen 1 week gaan we samen online aan de slag. Inmiddels gaf ik de Super social training vele malen online voor opdrachtgevers en wat blijkt: dat is net zo leuk. Met gebruik van vragenrondes, discussie, break-outrooms en voldoende pauzes zorg ik dat je een fijne, leerzame maar ook leuke training ervaart.
Deelnemers over mijn online trainingen:
Ondanks dat het online was toch het gevoel ’n échte cursus te hebben.
juni 2020
Fijn dat je bijvoorbeeld makkelijk kon meekijken op Elja’s scherm, dat je makkelijk met z’n tweeën in een aparte ruimte kon overleggen en dat je via de chat vragen kon stellen.
september 2021
Ik vond het echt meevallen. Het scheelt reistijd en online let je nog beter op dan wanneer je in een grote ruimte zit met elkaar.
juni 2020
Momenteel staat de training niet ingepland. Wil je een dergelijke training voor je collega’s? Als je contact opneemt, vertel ik je graag meer over de mogelijkheden.
Inhoud van de training Social media voor gevorderden
In 2021 gaan we nog iets verder de diepte in dan voorgaande jaren. De platformen staan niet stil, maar de professionals die ze gebruiken ook niet! Zo gaan we aan de slag met Instagram Reels, kijken we nog beter naar Instagram stories analytics, en meer. In grote lijnen zijn dit de onderwerpen:
1 Feedback
Aan de hand van je eigen vraag krijg je feedback op je eigen social media kanaal. Wat valt op? Wat kan anders? Wat is de volgende stap? Niet alleen jouw eigen vraagstuk, maar ook dat van de andere deelnemers komt aan bod – in de praktijk net zo leuk en leerzaam.
2 Trends, algoritmes en bereik
We bespreken de laatste trends op het gebied van social media en hun inmpact op de dagelijkse praktijk. Wat kun je verwachten het komende jaar? Hoe ziet content er uit, waar letten de algoritmes op, welke ontwikkelingen moet je omarmen en welke kun je negeren?
3 Contentplanning nieuwe stijl
Als organisatie ben je niet zo maar bezig met social media: je hebt altijd een achterliggend doel. Het gaat niet om het vullen van al die kanalen, het gaat om het bereiken van je doelen! We bespreken een nieuwe en gerichtere manier van contentplanning, gericht op groei in volgers en bereik.
4 De nieuwe videotaal: Reels & TikTok
Vrijwel iedereen is wel met video bezig. Maar video verandert: hoe korter en dynamischer, hoe beter! Bovendien speelt geluid een grotere rol dan ooit. In dit onderdeel bespreken we de laatste videotrends en ga je aan de slag met Insta Reels.
5 Stories
Stories zijn niet meer weg te denken uit je Instagramstrategie. Maar hoe zet je ze slimmer in? We gaan aan de slag met formats die nog meer gericht zijn op interactie en bijdragen aan de doelstellingen van je organisatie, inclusief leuke nieuwe ideeën en tools.
Geen theoretische verhalen, maar meteen de diepte in. Dat is fijn! En terugkoppeling op je eigen kanalen, dat helpt je ook om direct na de training zelf aan de slag te gaan.
Deelnemer Super Social Training juni 2019
Na afloop van de training:
- Weet je waar je je het komende jaar op moet richten;
- Heb je volop ideeën voor goede content;
- Kun je met een strategische blik de komende maanden gaan plannen;
- Heb je de argumenten in handen om je social kanalen meer focus te geven;
- Beschik je over een aantal tools om snel succesvolle content te produceren; en
- Maak je snellere keuzes bij het beheer van al je kanalen en wat je waar gaat doen.
Doelgroep
Deze training is echt bedoeld voor mensen die namens hun organisatie al langere tijd bezig zijn met social media en op zoek zijn naar inspiratie en/of een volgende stap. Bijvoorbeeld:
- Professionals die namens hun organisatie de social media kanalen beheren;
- Communicatieprofessionals die een nog betere gesprekspartner willen zijn voor hun collega’s in de organisatie;
- Webredacteuren, tekstschrijvers en community managers; en
- Marketingdocenten.
Tot de oud-deelnemers van deze training behoren o.a. contentmanagers uit de zorg, social media verantwoordelijken binnen uitgeverijen en ziekenhuizen, marketeers die nieuwe merken in de food sector lanceerden, communicatiemanagers binnen B2B-organisaties maar ook communicatieprofessionals binnen de overheid die vanuit hun functie de rest van de organisatie adviseren over de inzet van social media.
Je gaat naar huis met acties die je in jouw situatie kunt toepassen om je social media-strategie nog meer aan te scherpen
Deelnemer Super social training mei 2019
Social media training Super social: praktische informatie
Trainingsdata: De training voor gevorderden staat momenteel voor de volgende data ingepland:
- Nog geen nieuwe data beschikbaar. De training geef ik momenteel alleen als in company training. Meer weten? Neem even vrijblijvend contact op!
Online training: sinds september 2020 wordt de Super Social training online gegeven. In twee workshops van 3 uur gaan we aan de slag met de genoemde onderwerpen. Uiteraard is er volop mogelijkheid tot het stellen van vragen en gaan we ook in kleinere groepjes aan de slag, om toch optimaal kennis uit te kunnen wisselen en te kunnen brainstormen. Helaas moet je de koffie zelf verzorgen, waar we voorheen koffie dronken op locatie 🙂
Het boek wordt uiteraard gewoon opgestuurd.
Presentaties/naslagwerk: Zoals je ziet is het een intensief programma, met als doel om je naar huis te laten gaan met een hoofd en laptop vol inspiratie. Uiteraard kun je alle presentaties downloaden. De presentaties zijn gemaakt als naslagwerk, zodat je ze na afloop nog eens kunt doorkijken voor tips en ideeën.
Ervaringsniveau: Ik ga er van uit dat je ervaring hebt met het beheer van social media accounts en dat we de basis kunnen overslaan. Vragen staat natuurlijk altijd vrij, maar het doel van de dag is om wat meer de diepte in te gaan.
Meenemen: Voor de training is het belangrijk dat je een laptop én je smartphone bij je hebt.
Lekker interactief en meteen de diepte in! Fijn om te kunnen sparren met Elja en de andere deelnemers over social media vanuit ‘bedrijfspagina’s’.
Deelnemer super social training september 2019
Over je social media trainer: Elja Daae
Geen twee trainers zijn hetzelfde. Het gaat er om dat hij of zij verstand van zaken heeft en makkelijk kan schakelen tussen niveaus. Verstand van zaken heb ik, veel ervaring ook. Zowel met trainingen en lezingen als met social media en bloggen – een mooie combinatie. Maar als je me vraagt wat me goed maakt in mijn werk, is dat naast ervaring en inhoud toch vooral: mijn enthousiasme.
Meer over wie ik ben en hoeveel ervaring heb, vind je hier. En dat stukje enthousiasme, dat vind je als je de tijd neemt om dit blog (2.000+ artikelen!) door te spitten. Je kunt me natuurlijk ook gewoon even vrijblijvend mailen of bellen om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.
De trainster geeft de training op een professionele en rustige (maar enthousiaste) manier. Daarnaast kun je merken dat Elja héél veel verstand heeft van Social Media en het is altijd fijn om het van de expert te leren!
deelnemer super social training september 2019
Heb je vragen over deze training en de in company mogelijkheden?Je vindt mijn contactgegevens hier.