
Denk je aan een workshop LinkedIn voor collega’s? Slim! Meer dan 90% van de Nederlandse beroepsbevolking is op LinkedIn te bereiken. Je bereikt je doelgroep via je LinkedIn bedrijfspagina, maar de échte kracht van LinkedIn zit in je collega’s. Door de professionals in je organisatie te helpen om LinkedIn actiever te gebruiken, gaat het bereik van je organisatie toenemen. Én dat van je bedrijfspagina.
De workshop LinkedIn voor bedrijven is er op gericht om jouw collega’s te enthousiasmeren en te laten zien hoe ze hun eigen merk en dat van de organisatie verder kunnen versterken door LinkedIn actief en professioneel te gebruiken.
Vorm en mogelijkheden
De workshop LinkedIn kan in iedere vorm gegeven worden. Op locatie (zodra dat weer kan) of online. Een lunchlezing of webinar van een uur, een workshop van 3 of 4 uur, voor grote groepen of in klein comité, alles is mogelijk. Ik heb ervaring met alle soorten en vormen.
Wat de vorm ook is, ik zorg dat er volop ruimte is voor oefeningen, discussie en vragen. Afhankelijk van de gebruikte software doen we dat bij online workshops en webinars via de chat, met live vragen rondes, in breakout rooms of met polls en quizes.
Indien gewenst, kan ik de software verzorgen (ik gebruik Zoom).
Wat levert een workshop LinkedIn op?

Na afloop van de workshop LinkedIn voor professionals:
- Begrijpt iedereen nog beter hoe LinkedIn werkt;
- Weten je collega’s wat ze kunnen doen om zichtbaarder te zijn;
- Hebben collega’s de tools in handen om hun LinkedInprofiel te verbeteren;
- Verbetert de vindbaarheid van collega’s (en daarmee die van je organisatie);
- Hebben collega’s volop ideeën voor berichten die ze kunnen plaatsen; en
- Kunnen collega’s met meer vertrouwen aan de slag, op een manier die bij ze past.
Het voordeel voor de organisatie bestaat uit vergroot bereik voor zowel de organisatie en haar professionals als de bedrijfspagina; verbeterde vindbaarheid en alle voordelen die een organisatie heeft van actieve collega’s op LinkedIn. Denk aan meer bereik voor vacatures, meer mogelijkheid op leads en meer kansen om belangrijk product- en ander nieuws onder de aandacht te brengen van een gerichte doelgroep.
Ben je verantwoordelijk voor de marketing, communicatie of sales binnen je organisatie? Door je collega’s te helpen om actiever te worden op LinkedIn, bouw je via hen aan een sterker profiel en meer bereik voor je hele organisatie.
Inhoud Workshop LinkedIn voor professionals
De workshop LinkedIn voor professionals kan bijvoorbeeld bestaan uit de volgende onderdelen:
Actief aan de slag met je LinkedIn netwerk
LinkedIn is veel meer dan een database van contacten: het kan echg een community zijn. Maar hoe werkt LinkedIn precies? Hoe komt het sommige berichten zo veel mensen bereiken en andere niet? En hoe bouw je aan je autoriteit en ‘merk’ als professional?
Een goed profiel: beter gevonden worden op LinkedIn
LinkedIn is niet alleen een een kennisplatform maar ook een zoekmachine. We bespreken hoe mensen zoeken op LinkedIn en hoe je kunt zorgen dat jouw profiel naar voren komt als de mensen die jij wilt bereiken, zoeken naar mensen zoals jij.
Berichten plaatsen op LinkedIn
Hoe zorg je dat je je netwerk op LinkedIn actief onderhoudt en in het zicht blijft? We bespreken manieren om met relatief weinig tijd te zorgen dat je altijd iets relevants te melden hebt.
Uiteraard gaan deelnemers ook zelf aan de slag, met hun laptop of via de LinkedIn app op hun smartphone.
In de workshop LinkedIn voor professionals is altijd – op een natuurlijke manier – aandacht voor de LinkedInbedrijfspagina of de LinkedIngroep (indien de organisatie een groep heeft). Deelnemers hebben na afloop op het netvlies hoe zij bij kunnen dragen aan meer bereik van de LinkedIn bedrijfspagina en hoe zij op LinkedIn meer kunnen laten zien van wat de organisatie doet.
Ben je als social media adviseur of communicatiespecialist op zoek naar een workshop gericht op content voor je bedrijfspagina, dan is de training ‘Meer succes met je LinkedIn bedrijfspagina‘ misschien iets voor jou.
LinkedIn workshop op maat
Geen twee organisaties en groepen zijn hetzelfde. Iedere workshop LinkedIn voor bedrijven is dan ook op maat gemaakt. Een workshop gaat uit van de deelnemers en bevat specifieke, aansprekende voorbeelden die aansluiten bij de omgeving van jouw organisatie en het ervaringsniveau van de deelnemers.
Bij de intake stemmen we o.a. de volgende dingen af:
- Doelstelling: wat wil je als deelnemer en als organisatie bereiken? Gaat het bijvoorbeeld om het opbouwen van autoriteit, om sales of om meer bereik op de arbeidsmarkt?
- Ervaringsniveau: gaat het om een eerste workshop of om een verdiepingsslag??
- Bestaande vragen: welke vragen leven er bij deelnemers en bij de organisatie?
Graag bespreek ik jullie specifieke wensen en uitdagingen om te zorgen voor een workshop die perfect aansluit bij jullie behoefte.
Praktisch
De prijs van een workshop hangt af van jouw wensen. Ik maak graag een passend aanbod voor je. Ben je op zoek naar een andere vorm, ook dan bespreek ik graag de mogelijkheden met je en maak ik indien gewenst een voorstel op maat.
Doelgroep Workshop LinkedIn voor bedrijven
Deze workshop wordt georganiseerd door bedrijven die het belangrijk vinden dat de bij hen werkzame of bij hen betrokken professionals meer gaan doen met LinkedIn. Op die manier versterken ze zowel het bereik en de vindbaarheid van collega’s op LinkedIn, als hun eigen bereik als merk. Ik gaf deze workshop LinkedIn eerder voor o.a.:
- Een brancheorganisatie die hun actieve leden in staat wilde stellen om meer uit LinkedIn te halen en zo ook het bereik van de brancheorganisatie te vergroten ;
- Een ICT dienstverlener die een groep getalenteerde developers wilde helpen zichzelf nog meer op de kaart te zetten;
- Een grote zorgorganisatie die de workshop aanbood als onderdeel van hun jaarlijkse interne congres;
- Overheidsorganisaties die hun collega’s willen helpen om zichtbaarder te zijn en zo meer aandacht te krijgen voor de onderwerpen waar zij zich mee bezig houdn; en
- Een middelgrote educatieve uitgever die het bereik onder haar doelgroep wilde vergroten en het succes van de LinkedIn bedrijfspagina verder wilde versterken door collega’s te helpen actiever te worden op LinkedIn.
Over je trainer: social media expert Elja Daae

Of een trainer goed is in haar werk, weet je pas als je ze meemaakt. Het gaat er nu eenmaal niet alleen om dat hij of zij verstand van zaken heeft en makkelijk kan schakelen tussen niveaus. Het gaat ook om het enthousiasmeren en betrekken van deelnemers aan een workshop.
Verstand van zaken heb ik, veel ervaring ook. Zowel met trainingen en lezingen als met social media en bloggen. Maar als je me vraagt wat me goed maakt in mijn werk, is dat naast ervaring en inhoud toch vooral: mijn enthousiasme.
Meer over wie ik ben, vind je hier. En dat stukje enthousiasme, dat vind je als je de tijd neemt om dit blog (2.000+ artikelen!) door te spitten. Je kunt natuurlijk ook even vrijblijvend mailen of bellen om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Meer informatie
Meer informatie of gewoon even direct overleggen? Neem contact op via onderstaand formulier of direct per e-mail of telefoon. Mijn contactgegevens vind je hier.