Workshop Instagram voor bedrijven

Workshop Instagram voor bedrijven

Als jouw organisatie zich richt op een doelgroep in de leeftijdscategorie 10 tot 40, is Instagram een steeds belangrijker kanaal aan het worden. Maar voor organisaties die tot nu toe communiceerden via Facebook, Twitter of LinkedIn is het wel even wennen. In de workshop Instagram voor bedrijven leer je hoe Instagram werkt, wat je er precies kunt plaatsen en hoe je het gebruikt om goede verhalen te vertellen en je doelgroep te bereiken.

Net als bijvoorbeeld Facebook, draait Instagram om engagement en interactie. Daarnaast is het belangrijk om al je berichten zo te maken dat ze makkelijk te ontdekken zijn door nieuwe volgers, bijvoorbeeld door het gebruiken van hashtags. Bovendien draait Instagram niet alleen maar om afbeeldingen en video’s, maar ook om de begeleidende tekst.

Na afloop van de Workshop Instagram voor bedrijven:

  • Weet je wat de mogelijkheden zijn van de Instagram app;
  • Heb je een goed idee van het type berichten dat je er kunt plaatsen; en
  • Weet je wat je moet doen om je Instagramaccount te laten groeien.

Inhoud workshop Instagram voor bedrijven

De workshop Aan de slag met Instagram bestaat uit verschillende onderdelen die elkaar afwisselen:

Uitleg
Wat is Instagram? Welke doelgroep kun je er bereiken? Wat doet die doelgroep daar en welke accounts volgen ze? Wat zijn de mogelijkheden van Instagram, zoals messaging, Instagram live en stories? Welke accounts zijn interessant om te volgen om een idee te krijgen van de mogelijkheden?

Aan de slag
Gedurende de workshop gaan we natuurlijk uitgebreid aan de slag met de app zelf. We lopen alle functionaliteiten langs en oefenen met het maken van foto’s, video’s, gifjes en nog veel meer. Ook oefenen we met het toevoegen van hashtags, locatietags en mentions.

Maak een contentplan
Gedurende de workshop werken we toe naar een contentplan voor jullie Instagramaccount. Dat doen we door niet alleen ideeën te bespreken voor het type content maar ook door te kijken naar wat er binnen jouw organisatie gebeurt. Hoe gebruik je gebeurtenissen en evenementen op zo’n manier dat je ze via Instagram kunt delen? En zorg je dat je altijd content voor handen hebt?

We sluiten af met praktische zaken waaronder afspraken over wie wat wanneer doet – essentieel als je met een team een Instagramaccount beheert.

Workshop Instagram voor bedrijven - op maat

Iedere workshop is anders, omdat iedere organisatie anders is. Iedere workshop bevat daarom specifieke, aansprekende voorbeelden die aansluiten bij de omgeving van jouw organisatie en het ervaringsniveau van de deelnemers.

Afhankelijk van de wensen kunnen ook de volgende factoren variëren:

  • Functionaliteit: willen jullie ook aan de slag met Instagram live of met stories?
  • Ervaringsniveau: gebruiken deelnemers zelf Instagram?
  • Huidige situatie: is er al een Instagramaccount en hoe loop dat account? Hoe zit het met de concurrentie?
  • Bestaande vragen: welke vragen leven er bij deelnemers en bij de organisatie?

Graag bespreek ik jullie specifieke wensen en uitdagingen om te zorgen voor een workshop Instagram die perfect aansluit op jullie behoefte.

Training Instagram voor bedrijven

Deze workshop is ook te volgen als training van een dag. In een dagtraining Instagram voor bedrijven hebben we meer tijd. Daarom is het mogelijk om te werken aan dingen als:

  • Formats: welke vaste formats kunnen we bedenken en uitwerken voor Instagram?
  • Contentplanning: kijkend naar de komende maanden, welke gelegenheid is er om Instagram in te zetten voor campagnes en belangrijke gebeurtenissen?
  • Hashtagonderzoek: welke hashtags zijn belangrijk om onze doelgroep te bereiken?
  • Instagram stories: wat zijn Instagram stories en hoe zet je ze in?

Het is ook mogelijk om deze onderwerpen te verdelen over twee workshops op verschillende dagen. De tweede dag gebruiken we om de punten hierboven op te pakken en om te analyseren hoe het gegaan is sinds de vorige workshop.

workshop instagram voor bedrijven Instagram stories

Deze workshop gaat over Instagram. Ben je op zoek naar een workshop over Instagram stories? Die vind je hier.

Weinig tijd? Deze workshop is ook te volgens als

  • Training (dag)
  • Lezing (< uur)

Doelgroep: deze workshop is geschikt voor iedereen die namens een organisatie wil bouwen aan een Instagram account. Ervaring is niet nodig. Wel is het handig als deelnemers de Instagram app op hun telefoon hebben.

Ervaren groep? We passen het niveau van de training aan en gaan meer de diepte in.

Zelf een workshop volgen?

Ik werk meestal voor bedrijven, maar geef ook workshops op open inschrijving. Daaraan kan iedereen deelnemen. Workshops duren 4 uur en kosten 175 euro ex BTW. Wil je op de hoogte worden gehouden van de volgende? Laat dan hieronder je e-mailadres & voorkeur achter, dan laat ik je weten als er iets op de planning staat.
Elja Daae social media trainer

Over je trainer: social media expert Elja Daae

Goede trainer hebben niet alleen verstand van de inhoud. Ze moeten ook makkelijk kunnen schakelen tussen niveaus, een groep kunnen motiveren om nieuwe dingen te leren en de aandacht vasthouden. Verstand van zaken heb ik, veel ervaring ook. Maar als je me vraagt wat me goed maakt in mijn werk, is dat naast ervaring en inhoud toch vooral mijn enthousiasme.

Meer over wie ik ben, vind je via de link hieronder. En dat stukje enthousiasme, dat vind je als je de tijd neemt om dit blog (2.000+ artikelen!) door te spitten. Of gewoon even vrijblijvend te bellen om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Elja's aanpak voor effectieve trainingen

Als je een training of workshop volgt, wil je dingen leren die je de volgende dag kunt gebruiken in je werk. Dat betekent dat je de stof niet alleen moet begrijpen, maar ook onthouden en kunnen toepassen.

Als trainer is het mijn uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Dat doe ik door

  • Veel toepasselijke, inspirerende voorbeelden;
  • Keuze voor de meest relevante onderwerpen; en
  • Leervormen waarbij zowel ik als jij aan het woord komen.

Het resultaat is een inspirerende training waarbij je die dingen leert waarmee je aan de slag kunt en antwoord krijgt op al je vragen.