Social media lezing, op maat voor jouw publiek

social media lezing

Op zoek naar een inspirerende social media lezing als invulling van een heisessie, klantbijeenkomst of de jaarlijkse conferentie voor collega’s? Ik help je graag. Of het nou is omdat je collega’s wat meer over LinkedIn zouden moeten weten. Of omdat je klanten baat hebben bij wat ideeën over de toepassing van van social media in hun branche. Wat het onderwerp ook is, ik verzorg een social media lezing op maat.

Social media is een onderwerp dat iedereen wel in het vizier heeft, maar waar niet iedereen aan toekomt. Met een praktische, inspirerende social media lezing help je je publiek een eind op weg én heb je een afwisselende invulling van je programma.

Mijn lezingen bevatten altijd herkenbare voorbeelden en anekdotes. En natuurlijk zijn ze praktisch en inspirerend met tips en ideeën waarmee mensen direct aan de slag kunnen. Je kunt mijn social media lezing zelfs rustig inplannen voor de lunch of voor de borrel – gebeurt regelmatig 😃. Ik vind het leuk om mensen te enthousiasmeren. De social media lezingen zijn energiek en prikkelend.

Inhoud social media lezingen

Het doel van een lezing is om mensen te inspireren aan de slag te gaan met social media of om nieuwe dingen te proberen. Dat kan alleen als de mensen in de zaal zich herkennen in de voorbeelden en de uitdagingen.

Iedere lezing is daarom afgestemd op het publiek. Voorbeelden van lezingen die ik heb gegeven of op de planning heb staan:

  • ‘Lokale klanten binden en vinden met social media’, voor de klanten van een groothandel;
  • ‘Social media rondom vakbeurzen’, voor de exposanten van verschillende B2B vakbeurzen;
  • ‘Social media trends’, voor de deelnemers aan een IT-congres; en
  • ‘LinkedIn in 10 minuten per dag’, voor een intern congres van een grote zorgorganisatie.

Iedere lezing is maatwerk. Ik bespreek graag met je wat je doelstellingen zijn en hoe we het beste aansluiten bij jouw specifieke publiek.

schrijven voor social media apps

Deze social media lezingen gaan over onderwerpen als social media ontwikkelingen per branche, Instagram, Facebook, LinkedIn en meer.

Lezingen duren van 30 minuten tot 1 uur. Voor langere, meer interactieve vormen kun je denken aan workshops als:

Zelf een workshop volgen?

Ik werk meestal voor bedrijven, maar geef ook workshops op open inschrijving. Daaraan kan iedereen deelnemen. Workshops duren 4 uur en kosten 175 euro ex BTW. Wil je op de hoogte worden gehouden van de volgende? Laat dan hieronder je e-mailadres & voorkeur achter, dan laat ik je weten als er iets op de planning staat.
Elja Daae social media trainer

Meer over spreker Elja Daae

Al jaren spreek ik over social media en werk ik als social media trainer. Ik werk met name voor middelgrote en grote bedrijven. Als spreker heb ik ervaring met zowel in- als externe evenemtenten en voor totaal verschillende doelgroepen.

Mijn doel is om mensen tijdens een social media lezing te inspireren en hen het gevoel te geven dat jouw evenement hun tijd waard is geweest. Dat doe ik door social media ontwikkelingen te vertalen naar inspirerende, herkenbare en praktische voorbeelden en toepassingen. Maar als je me vraagt wat me goed maakt in mijn werk, is dat naast ervaring en inhoud toch vooral: mijn enthousiasme.

Meer over wie ik ben, vind je via de link hieronder. En dat stukje enthousiasme, dat vind je als je de tijd neemt om dit blog (2.000+ artikelen!) door te spitten. Of gewoon even vrijblijvend te bellen om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Een goede social media lezing: mijn aanpak

Als je een lezing organiseert, wil je vooral dat je publiek tevreden en enthousiast naar huis gaat. Of het nou om betalende of niet-betalende deelnemers gaat, of het nou om klanten of collega’s gaat.

Als social media spreker is het mijn uitdaging om mensen op het puntje van stoel te houden en natuurlijk lukt dat. Dat doe ik o.a. door

  • Begrip van het publiek in de zaal en hun ervaring en vakgebied;
  • Veel toepasselijke, inspirerende voorbeelden; en
  • Een presentatie die de zaal uitnodigt tot het geven van input.

Het resultaat is een inspirerende lezing die jouw publiek tips & inspiratie geeft men direct aan de slag kan.

Meer informatie over het organiseren van een social media lezing?