Social media workshop effectiever met social media

Is jouw organisatie al langere tijd actief bezig social media als Facebook en LinkedIn maar zien jullie onvoldoende resultaat? Dan is een social media workshop misschien de oplossing.

Hoe gebruik je social media krachtig en effectief?

Social media apps blijven geweldige kanalen om nieuwe doelgroepen aan te boren, engagement op te bouwen, bedrijfsinformatie vindbaar te maken, bewustzijn te creëren en aan je merk te bouwen.

Veel organisaties zijn met social media begonnen met het idee dat het verkeer naar de website zou opleveren. Maar de effectiviteit van zo’n social media strategie begint af te nemen. Wat vroeger werkte, werkt nu niet altijd meer. In een social media workshop leg ik jou en je collega’s uit wat je kunt doen om toch te blijven zorgen voor bereik en resultaat.

In een social media workshop leer je bijvoorbeeld:

  • Wat de laatste trends zijn op het gebied van social media als het gaat om content en techniek;
  • Hoe algoritmes werken en hoe je ze verslaat;
  • Wat je kunt verbeteren aan je social media content; en
  • Hoe je samen slimme contentformats verzint die je keer op keer kunt inzetten.

Social media workshop: effectiever met social media

Effectiever zijn op social media kan van alles inhouden. Alles hangt af van je startpositie, je doelgroep, de rest van de markt en het platform waarop je je focust. De workshops die ik geef zijn daarom nooit standaard maar altijd afgestemd op de behoefte van de cursisten. Het kan gaan om:

  • Social media workshops gericht op 1 of meerdere platformen
    Bijvoorbeeld: een verdiepingsslag voor Facebook, Instagram, Snapchat, Twitter, LinkedIn;
  • Social media workshops afgestemd op de vraag hoe je specifieke klantgroepen bereikt via social media
    Bijvoorbeeld: burgers, zakelijke klanten, stakeholders, lokale klanten, consumenten met een specifieke interesse;
  • Social media workshops gericht op content
    Hoe kom je aan goede social media content, wat zijn goede formats, hoe maak je content, wat werkt wel/niet? Of
  • Social media workshops gericht op geïnspireerd worden en de blik verleggen
    Perfect voor een heidag met je communicatiecollega’s geven deze korte sessies je een snel overzicht van de rol van social media voor jullie specifieke branche. Zie: Inspiratiesessies.

Voor wie zijn deze social media workshops geschikt?

Deze social media workshops zijn geschikt voor professionals die dagelijks bezig zijn met social media. Denk bijvoorbeeld aan webredacties, communicatie-afdelingen, branded content marketeers, recruiters etc. Als jullie al de nodige voorkennis hebben maar een verdiepingsslag willen of willen starten met een nieuw platform, is zo’n korte workshop ideaal.

Social media workshop: praktisch

Workshops duren 1,5 – 4 uur, afhankelijk van de behoefte en de beschikbare tijd. Alle workshops zijn interactief. Door opdrachten te doen en die zowel individueel als gezamenlijk te bespreken, krijgen deelnemers de kans om de stof meteen toe te passen.

Voor een social media workshop gericht op deelnemers die wat meer aan het begin staan (bijv: Schrijven voor social media), zie de workshops ‘Meer met social media’.

Over je trainer: Elja Daae

Elja Daae social media trainer

Je kunt alleen social media expert zijn als je je vak lééft. Want het verandert continu. Ik neem je graag mee in de trends en tips die je gaan helpen meer te halen uit je social media kanalen. Meer over mij vind je hier.

Social media workshops: onderwerpen

Hieronder vind je een aantal ideeën van workshops die ik regelmatig geef:

  • Schrijven voor social media
  • Social media voor vakbeurzen
  • 8 social media hacks
  • Meer bereiken met LinkedIn
  • Social media content
  • Social media trends 2019-2020
  • Instagram & Snapchat: storytelling met ‘stories’
  • Twitterchats: hoe en wat
  • Social media voor de advocatuur

Iedere workshop is afgestemd op jouw specifieke doelgroep en bevat voorbeelden die relevant zijn voor jouw dagelijkse praktijk.

Meer informatie? Bel/mail gerust!

Mijn contactgegevens vind je hier. Of vul het formulier hieronder in: