training bloggen

Training 'Bloggen voor professionals'

Bloggen is niet moeilijk. Maar veel professionals moeten wel even iets overwinnen voor ze er aan beginnen. Hebben ze wel iets te vertellen? Waar gaan ze het over hebben? En worden ze wel echt gelezen?

Voor degene die de coördinatie van een bedrijfsblog verzorgt, spelen andere vraagstukken. Hoe kom je aan goede bloggers? Hoe houd je je bloggers gemotiveerd en zorg je dat ze regelmatig stukken aanleveren? Hoe help je je bloggers naar een volgend niveau en zorg je voor een hogere kwaliteit? Hoe krijg je de bloggers zo ver dat ze zelf hun verhalen gaan verspreiden in hun netwerk? Met de in company blogtraining Bloggen als een pro help je je bloggers om verder te professionaliseren. En zorg je voor motivatie, retentie, continuïteit en kwaliteit.

training bloggen

Deze blogtraining is gebaseerd op het succesvolle boek Bloggen als een pro. Maar anders dan het boek richt de workshop zich volledig op professionals die verhalen publiceren op het blog van hun werkgever, dat van de branche-organisatie of op andere online platforms.

Onderwerpen die aan de orde komen:

  • Wie is de doelgroep van het blog en wat betekent dat voor mij als blogger? Wat kan ik doen om beter in te spelen op de lezer?
  • Wat is mijn doel als blogger en dat van mijn organisatie? Wat betekent dat voor de onderwerpen die ik kies?
  • Hoe trek ik de aandacht van een specifieke groep lezers? Hoe zorg ik dat lezers mijn blog niet alleen scannen maar ook echt de moeite nemen om te lezen, te reageren en te delen?
  • Hoe kom ik keer op keer aan goede onderwerpen? En:
  • Wat moet ik weten over titels en opmaak om mijn online publiek tevreden te houden?

Afhankelijk van de behoefte kan dit onderwerp als workshop of als training worden gegeven. Een workshop duurt 3-4 uur en bevat, net als de training, een aantal opdrachten. De bloggers gaan de deur uit met tips, maar ook met concrete ideeën voor artikelen.

In het geval van een dagtraining bloggen (6 uur) gaan we aan de slag met een blogplan, dat iedere deelnemer gedurende de training invult. Er is veel tijd voor discussie. In de praktijk levert dat vaak een grote diversiteit aan nieuwe blogideeën op en een grotere creativiteit. Dit wordt door bloggers als zeer positief ervaren.

Inhoud training Bloggen als een pro

De training Bloggen als een pro gaf ik eerder aan o.a.:

logo ordina
svb
logo randstad
alliander

Iedere workshop of training Bloggen wordt op maat gemaakt. Je krijgt voorbeelden uit jouw eigen branche met onderwerpen die aansluiten bij jullie doelgroep, of die nou intern of extern is (ik geef ook workshops Bloggen voor het intranet). En natuurlijk stemmen we de inhoud van de training of workshop af op het ervaringsniveau van de bloggers.

Iedere training is interactief, met veel ruimte voor individuele feedback en onderlinge uitwisseling van ideeën. Juist dat uitwisselen zorgt voor een goede onderlinge afstemming. En dat helpt zowel de bloggers als degene die verantwoordelijk is voor de coordinatie van het bedrijsblog.

Ben je op zoek naar een workshop of training voor meer ervaren bloggers? Zie de workshop Bloggen voor professionals.

Training bloggen: Interactief en op maat

training bloggen

Voor wie is deze training?

De training ‘Bloggen als een pro’ wordt alleen incompany gegeven, in opdracht van bedrijven. De training is geschikt voor:

  • Bedrijven met een extern blog dat geschreven wordt door collega’s met verschillende achtergronden;
  • Bedrijven die hun professionals willen helpen om elders gastblogs te publiceren;
  • Organisaties die met een groep bloggers aan de slag gaan om voor het Intranet te bloggen;
  • Brancheorganisaties en online uitgevers die hun bloggers tijdens een jaarlijkse bijeenkomst naast ontspanning ook een inhoudelijk evenement willen aanbieden; en
  • Bedrijven die hun professionals willen stimuleren om op LinkedIn te bloggen.

Het kennis- en ervaringsniveau van de deelnemende bloggers maakt niet uit. Deze training werd eerder gegeven voor account managers, consultants, ambtenaren uit alle lagen van een overheidsorganisatie, communicatieprofessionals, marketingmedewerkers, beleidsmedewerkers en vele andere groepen in verschillende samenstellingen.

Contact / meer informatie

Op zoek naar een spreker of trainer? Ik maak graag een voorstel voor je. Het handigst is om eerst even te bellen (06 83 94 54 71), maar per mail of app kan ook. Of vul onderstaand formulier in, net zo makkelijk. Over het algemeen heb je binnen 1 werkdag antwoord. Dank voor de moeite en tot ziens! Groet, Elja
Elja Daae social media trainer