Net even het regeerakkoord gelezen.
Na drie jaar regeerakkoorden geleefd en uitgevoerd te hebben, lees ik wat meer tussen de regels door.
Wie had er invloed? Wie niet?
Wat gaat er overboord? Wat komt er bij?
Wat klinkt goed maar belooft niets goeds?
Wat klinkt niet belangrijk maar heeft echt impact?
En niet onbelangrijk: wie moet er aan het werk?
…
…
Ik voel me …
… pragmatisch.
Vernieuwing brengt altijd kansen, zullen we maar zeggen.
Misschien wordt het beter van een winterlandschap?
:
Ik heb er nog geen duidelijk beeld bij. Dwz volgens mij mag Jetten Kaag als premier voordragen. Zou leuk zijn. Zou ik blij mee zijn. Maar dan hebben ze wel meteen ruzie met de VVD. 😉 Een minderheidskabinet is zeker niet fantastisch. Zelf denk ik dan, waarom niet D66-CDA-GL/PvdA? Dat is 2 zetels minder, maar ook heel veel VVD-ellende minder. De VVD is enorm naar extreem rechts verschoven, door te zeggen dat ze liever Ja21 dan GL/PvdA willen hebben. Daarbij komt dat de VVD zeer medeverantwoordelijk is voor het wanbeleid van het vorige kabinet. Voor je het weet laten ze die lijn niet erg los en kunnen ze samenwerken met andere partijen op hun buik schrijven.
Ik voel diepe teleurstelling over sommige zaken. Maar dat krijg je als je gewerkt hebt aan dossiers die met opeenvolgende kabinetten steeds minder belangrijk worden 🙂