
Instagram stories zijn een hele nieuwe manier om te communiceren met je doelgroep. En het is inmiddels duidelijk dat het gebruik van stories voor bedrijven goede resultaten op kan leveren. Maar Instagram stories zijn maar 24 uur beschikbaar. Dus hoe zorg je voor voldoende verhalen en haal je het meeste uit je stories? In de online workshop Instagram stories leer je er alles over.
Tijdens de workshop komen vragen aan de orde als: hoe vaak moet je eigenlijk stories plaatsen? Wat zijn de belangrijkste elementen van een goede story? Welke soorten stories zijn geschikt voor mijn organisatie? En hoe kun je zorgen dat je stories ook bijdragen aan meer volgers en meer bereik?
Wat je leert in de workshop Instagram stories
Na afloop van de workshop Instagram stories:
- Ken je de mogelijkheden die de Instagram app je biedt met Instagram stories;
- Weet je welke elementen je nodig hebt voor een goede Instagram story; en
- Heb je voldoende ideeën en contentrubrieken in handen voor het keer op keer maken van stories die passen bij jouw doelstellingen op Instagram
Natuurlijk bespreken we ook de laatste tips en trends, krijg je vele voorbeelden te zien van leuke, inspirerende stories, hebben we het over het organiseren van take-overs, krijg je een overzicht van interessante apps om je stories verder mee op te leuken en nog veel meer. Nooit meer saaie Instagram stories (of een week waarin je helemaal niets plaatst!).
Inhoud workshop Instagram stories
De workshop Instagram stories ziet er ongeveer zo uit:
Instagram stories: trends
Wist je dat Instagram stories een eigen algoritme heeft? En hoe het werkt? We bespreken de ins en outs tijdens dit overzicht van Instagram stories trends.
Instagram stories rubrieken
Net als voor alle content geldt, is het makkelijker om regelmatig goede stories te plaatsen als je houvast hebt. We bespreken een aantal leuke en effectieve Instagram stories rubrieken aan de hand van voorbeelden. De Instagram stories take-over is misschien wel de bekendste vorm, maar ook daarop bestaan talloze varianten die ik graag met je bespreek om te zien wat bij jouw organisatie past.
Checklist: de puntjes op de i
Aan de hand van een checklist zetten we de puntje op de i. Hoe zorg je dat je stories vindbaar zijn? Wat kun je met hashtags, locatietags, mention, berichten en meer? Met deze laatste punten zorg je dat je met je stories een optimaal effect bereikt.
Doelgroep
Doelgroep: deze workshop is vooral geschikt voor mensen die namens een organisatie een Instagramaccount beheren en meer willen doen met Instagram stories. Een klein beetje ervaring is daarom wel handig, want hoe je precies een Instagram story plaatst komt in deze online cursus niet aan bod.
Over je trainer: social media expert Elja Daae

De grootste zorg van mensen die een training organiseren is vaak: weet deze persoon waar hij of zij het over heeft? Als je een kijkje neemt op LinkedIn of hier op mijn blog, raak je daar hopelijk al van overtuigd. Maar bij een goede training komt nog meer kijken. Want verstand van zaken heb ik, veel ervaring ook. Maar als je me vraagt wat me goed maakt in mijn werk, is dat naast ervaring en inhoud toch vooral: mijn enthousiasme.
Meer over wie ik ben, vind je hier. En dat stukje enthousiasme, dat vind je als je de tijd neemt om dit blog (2.000+ artikelen!) door te spitten. Wil je weten wat ik voor je kan betekenen, kun je me altijd even vrijblijvend mailen of bellen, geen probleem.
In company workshop Instagram stories: workshop op maat
Wil je samen met collega’s aan de slag met Instagram stories? Ik geef ook in company workshops over Instagram en Instagram stories. Dat kan zowel online als op locatie.
Iedere organisatie is anders en iedere behoefte is anders, ook als het gaat om het toepassen van Instagram stories voor organisaties. Uiteraard houd ik hier rekening mee bij het ontwerpen van de workshop. Iedere workshop bevat specifieke, aansprekende voorbeelden die aansluiten de branche en doelgroep van jouw organisatie. En natuurlijk pas ik de workshop aan aan het ervaringsniveau van de deelnemers.
Meer informatie
Meer informatie of gewoon even direct overleggen? Neem contact op via onderstaand formulier of direct per e-mail of telefoon. Mijn contactgegevens vind je hier.