Workshop Instagram stories voor bedrijven

Workshop Instagram stories maken bedrijven

Instagram stories zijn een hele nieuwe manier om te communiceren met je doelgroep. En het is inmiddels duidelijk dat het gebruik van stories voor bedrijven goede resultaten op kan leveren. Maar Instagram stories zijn maar 24 uur beschikbaar. Dus hoe zorg je voor voldoende verhalen en haal je het meeste uit je stories? In de workshop Instagram stories voor bedrijven leer je er alles over.

Tijdens de workshop komen vragen aan de orde als: Hoe zorg je dat je iedere 24 uur nieuwe  verhalen kunt plaatsen? Hoe zorg je voor een goed verhaal? Wat zijn de verwachtingen van je volgers? Hoe zorg je dat je stories ook bijdragen aan groei? Wat voor creatieve dingen kun je doen met Instagram stories? En welke gebeurtenissen lenen zich perfect voor het creëren van stories?

Na afloop van de workshop Instagram stories voor bedrijven:

  • Ken je de mogelijkheden die de Instagram app je biedt met Instagram stories;
  • Weet je welke elementen je nodig hebt voor een goede Instagram story; en
  • Heb je voldoende onderwerpideeën voor het maken van stories voor jouw organisatie.

Daarnaast bespreken we de praktische kant van Instagram stories voor bedrijven: hoe ga je om met taakverdeling? Wie krijgt wanneer toegang tot het Instagram account en hoe manage je de verschillende rollen?

Inhoud Workshop Instagram stories voor bedrijven

Tijdens de workshop Instagram stories voor bedrijven oefenen we met stories en bespreken we verschillende aspecten van Instagram stories:

Instagram stories
We kijken naar voorbeelden van Instagram stories. Hoe werken ze? Hoe worden ze ingezet/ Wat voor soort verhalen kun je er vertellen en wat leveren die verhalen op?

Aan de slag met Instagram stories
Aan de hand van opdrachten gaan we zelf Instagram stories maken. We oefenen met de vele mogelijkheden die er zijn om je stories nog leuker te maken. We hebben het ook over de manier waarop je een duidelijk, vloeiend en effectief verhaal in elkaar zet.

Checklist: de puntjes op de i
Aan de hand van een checklist zetten we de puntje op de i. Hoe zorg je dat je stories vindbaar zijn? Wat kun je met hashtags, locatietags, mention, berichten en meer?

Na afloop heb je een goed idee van hoe je Instagram stories kunt inzetten, weet je hoe je een verhaal in elkaar draait en waar je op moet letten om je Insta story tot een succes te maken.

Uitgebreider ingaan op stories? Volg de training Instagram stories voor bedrijven

De workshop Instagram stories voor bedrijven is ook te volgen in een langere versie, als training van een dag. Naast de onderdelen van de workshop zoals hierboven beschreven besteden we in de dagtraining ook tijd aan:

  • Formats: welke formats kun je verzinnen zodat je regelmatig dezelfde soort stories kunt maken?
  • Contentplanning: we stellen een contentplanning op waarbij we uitgaan van campagnes, belangrijke gebeurtenissen, feestdagen etc.

Na afloop van de training weet je niet alleen hoe je stories maakt en hoe je een verhaal vertelt met Instagram stories, maar ook welke verhalen je wanneer kunt vertellen voor je eigen Instagram account. Je gaat naar huis met een goed idee van de formats die je kunt inzetten en hoe je dagelijks stories kunt publiceren om zo je Instagramdoelgroep te bereiken.

Het is ook mogelijk om deze training in twee afzonderlijke workshops te gieten. In dat geval gebruiken we de tweede workshop voor het evalueren van de stories van de afgelopen tijd en kijken we hoe we de puntjes op de i kunnen zetten.

In company workshop Instagram stories: altijd maatwerk

Geen twee trainingen of workshops zijn hetzelfde. Iedere workshop bevat specifieke, aansprekende voorbeelden die aansluiten bij de omgeving van jouw organisatie en het ervaringsniveau van de deelnemers.

Bij de intake bespreken we daarom o.a. de volgende dingen:

  • Doelstellingen en doelgroep: wat is het doel van Instagram en Instagram stories? Wie willen jullie bereiken?
  • Ervaringsniveau: wat is het ervaringsniveau van de deelnemers? Gebruiken ze Instagram al of is alles nieuw?
  • Inhoud: ligt de focus op tips & tricks, op formats en ideeën of bijvoorbeeld op de e-commerce mogelijkheden van Instagram stories?
  • Huidige situatie: hoe ervaren is je organisatie met het maken van stories? Wat zijn de resultaten tot nu toe en wat zouden jullie graag anders zien? Hoe staat het met de concurrentie?
  • Bestaande vragen: welke vragen leven er bij deelnemers en bij de organisatie?

Graag bespreek ik jullie specifieke wensen en uitdagingen om te zorgen voor een workshop die perfect aansluit op jullie behoefte.

workshop instagram stories

Deze training gaat over Instagram, en dan specifiek over Instagram stories.

Weinig tijd? Deze training is ook te volgens als

  • Workshop (dagdeel)
  • Lezing (< uur)

Doelgroep: deze workshop is geschikt voor iedereen die namens een organisatie aan de slag wil met Instagram stories. Ervaring is niet nodig, enthousiasme (en de app op je telefoon) wel!

Zelf een workshop volgen?

Ik werk meestal voor bedrijven, maar geef ook workshops op open inschrijving. Daaraan kan iedereen deelnemen. Workshops duren 4 uur en kosten 175 euro ex BTW. Wil je op de hoogte worden gehouden van de volgende? Laat dan hieronder je e-mailadres & voorkeur achter, dan laat ik je weten als er iets op de planning staat.
Elja Daae social media trainer

Over je trainer: social media expert Elja Daae

De grootste zorg van mensen die een training organiseren is vaak: weet deze persoon waar hij of zij het over heeft? Maar bij een goede training komt nog meer kijken. Want verstand van zaken heb ik, veel ervaring ook. Ik ben niet alleen een ervaren trainer en spreker; ik ben ook dagelijks bezig met Instagram en andere platforms. Maar als je me vraagt wat me goed maakt in mijn werk, is dat naast ervaring en inhoud toch vooral: mijn enthousiasme.

Meer over wie ik ben, vind je via de link hieronder. En dat stukje enthousiasme, dat vind je als je de tijd neemt om dit blog (2.000+ artikelen!) door te spitten. Of gewoon even vrijblijvend te bellen om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.

Elja's aanpak voor effectieve trainingen

Als je een training of workshop volgt, wil je dingen leren die je de volgende dag kunt gebruiken in je werk. Dat betekent dat je de stof niet alleen moet begrijpen, maar ook onthouden en kunnen toepassen.

Als trainer is het mijn uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Dat doe ik door

  • Veel toepasselijke, inspirerende voorbeelden;
  • Keuze voor de meest relevante onderwerpen; en
  • Leervormen waarbij zowel ik als jij aan het woord komen.

Het resultaat is een inspirerende training waarbij je die dingen leert waarmee je aan de slag kunt en antwoord krijgt op al je vragen.