Bloggen kan veel opleveren. Toch moet je als professional soms wel even iets overwinnen om de stap te zetten. Heb je wel iets te vertellen? Waar ga je het eigenlijk over hebben? Waar moet een goed blog aan voldoen? En hoe zorg je voor regelmaat? In de workshop Bloggen als een pro krijg je antwoord op al deze vragen – en meer.
Na afloop van de workshop Bloggen als een pro:
- Weet je waar je moet beginnen en hoe je het aan gaat pakken;
- Heb je voldoende interessante onderwerpen om over te bloggen; en
- Weet je waar je op moet leggen om je blog succesvol te maken.
Je hebt na het volgen van deze workshop alle tools in handen om je eerste artikel te gaan schrijven of je huidige artikelen verder te optimaliseren en nóg succesvoller te maken.
Inhoud workshop bloggen voor professionals
De workshop ‘Bloggen als een pro’ is gedeeltelijk gebaseerd op mijn boek met dezelfde titel, waarvan de derde, herziene, druk in de winkel ligt. Anders dan het boek richt de workshop zich volledig op bloggers die bloggen namens een organisatie. De focus ligt op de vraag: wat kun je schrijven om je doelgroep te bereiken?
Tijdens de workshop Bloggen als een pro komen o.a. de volgende onderwerpen aan bod:
- Wie is de doelgroep van het blog?
- Wat is je doel als blogger en als organisatie en wat betekent dat voor jouw artikelen?
- Hoe trek je de aandacht van je doelgroep?
- Wat zijn de elementen van een goed blog?
- Hoe kom je aan goede onderwerpen? en
- Hoe schrijf je zakelijk maar toch persoonlijk?
We sluiten af met een contentplanning waarin tekst een centrale rol speelt.
Aanpak workshop bloggen
Geen twee trainingen en geen twee groepen zijn hetzelfde. Iedere workshop bloggen bevat dan ook specifieke, aansprekende voorbeelden die aansluiten bij de omgeving van jouw organisatie en het ervaringsniveau van de deelnemers.
Ik bespreek tijdens de intake graag met je:
- Doelstelling: wat wil je organisatie bereiken met het blog?
- Platform: waar worden de blogs gepubliceerd en hoe zorg je voor bereik?
- Ervaringsniveau: hoe ervaren zijn de bloggers?
- Huidige situatie: hoe staat het met het huidige blog? Wat is er bekend over bereik, bezoekers en bijvoorbeeld de positie in Google?
- Bestaande vragen: welke vragen leven er bij deelnemers en bij de organisatie?
- Onderwerpen: is er al een lijst met thema’s en onderwerpen die je meer aan bod zou willen laten komen?
Graag bespreek ik jullie specifieke wensen en uitdagingen om te zorgen voor een workshop die perfect aansluit op jullie behoefte.
Het is ook mogelijk om deze workshop te richten op intranetbloggers.
Training bloggen
Deze workshop is ook te volgen als training van een dag. Behalve bovenstaande onderwerpen werkt iedere deelnemer tijdens een dagtraining aan een eigen blogplan. Zo gaat iedereen naar huis met een duidelijk overzicht van onderwerpen, zoekwoorden, titels, format, planning en andere dingen er voor zorgen dat het bloggen makkelijker wordt.
Doelgroep blogworkshop
Doelgroep: professionals die namens hun organisatie willen gaan bloggen. Over het algemeen zijn mijn opdrachtgevers communicatieprofessionals of marketeers die verantwoordelijk zijn voor de coordinatie van een bedrijfsblog en hun (nieuwe) bloggers de workshop aanbieden. Zo zorgen ze niet alleen dat de bloggers met meer zelfvertrouwen en inspiratie gaan bloggen, maar ook dat ze zelf wat meer kunnen sturen op onderwerpen en kwaliteit.
Blogtrainer Elja Daae
Als blogtrainer vind ik het belangrijk om snel te kunnen schakelen, afhankelijk van de ervaringsniveaus en vragen van de deelnemers van de workshop of lezing. Ik ben een ervaren trainer en kan zorgen voor zowel de inhoud als de leervorm, met als resultaat effectieve trainingen en workshops. Maar als je me vraagt wat me goed maakt in mijn werk, is dat naast ervaring en inhoud toch vooral: mijn enthousiasme.
Meer over wie ik ben, vind je hier. En dat stukje enthousiasme, dat vind je als je de tijd neemt om dit blog (2.000+ artikelen!) door te spitten. Of gewoon even vrijblijvend te bellen om te kijken of ik iets voor je kan betekenen.
Elja’s aanpak voor effectieve trainingen
Als je een training of workshop volgt, wil je dingen leren die je de volgende dag kunt gebruiken in je werk. Dat betekent dat je de stof niet alleen moet begrijpen, maar ook onthouden en kunnen toepassen.
Als trainer is het mijn uitdaging om dat voor elkaar te krijgen. Dat doe ik door
- Veel toepasselijke, inspirerende voorbeelden;
- Keuze voor de meest relevante onderwerpen; en
- Leervormen waarbij zowel ik als jij aan het woord komen.
Het resultaat is een inspirerende training waarbij je die dingen leert waarmee je aan de slag kunt en antwoord krijgt op al je vragen.
Meer informatie over de workshop Bloggen als een pro? Via onderstaand formulier hoor ik graag van je. Bellen of mailen kan natuurlijk ook: hier vind je mijn gegevens.