Als je even vast zit, moet je juíst bewegen! Als ondernemer heb je wel eens zo’n moment dat je het even niet meer weet. Vooral als startende ondernemer die bezig is van niets, iets te maken is het niet altijd makkelijk om te weten wat de volgende stap is. Maar dat is nu juist de kern: de volgende stap nemen. In beweging blijven is het belangrijkste. Vooral als je het even niet meer weet, of het niet gaat zoals je zou willen, is het tijd voor zo’n stap. Je huidige aanpak levert niet op wat je ervan verwachtte – dus het is tijd voor een andere aanpak. Waag de sprong! Hieronder wat ideeen. …
Is blogpraat een community?
Het bouwen van communities Sinds enige tijd organiseer ik een twitterchat voor bloggers, #blogpraat. Het gaat aardig, al komt het voor dat ik in mijn eentje aan het chatten ben. Online gemeenschappen: iedereen doet het Het viel me de laatste tijd al meer op: het is niet makkelijk om een community te bouwen, een gemeenschap. Hoewel ik het boek van Erwin Blom over communities’ nog moet lezen, zie ik overal om me heen dat mensen pogingen doen om online gemeenschappen te creëren. …
Simpele online marketing tips voor de horeca, dl 1
Google Maps: kansen voor ondernemers in de horeca Ik was onlangs op zoek naar een lokatie in de buurt van de RAI om een uurtje met wat mensen te overleggen. Ik kende niemand die me wat aan kon bevelen, dus wat doe je dan? Je kijkt op Google Maps. Hartstikke makkelijk – type een adres in en ’restaurant’ en zie direct wat er zit in de omgeving van dat adres. Met een beetje geluk zit er een slimme horecaondernemer in de buurt die veel informatie heeft toegevoegd aan zijn vermelding op google maps zodat ik snel vind wat ik zoek. Google je concurrent op Google Maps Probeer maar eens …
Continue Reading overSimpele online marketing tips voor de horeca, dl 1 →
Marketing voor advocaten? LinkedIn biedt kansen
Ik had gisteren een gesprek met vrienden over LinkedIn. Zij (zelf advocaten) hadden daar natuurlijk een profiel. Maar ze deden er eigenlijk niets mee. Dat niet veel advocaten dat doen, was me al langer duidelijk. Mijn LinkedIn-netwerk bestaat voor een groot deel uit advocaten, bedrijfsjuristen en notarissen. Maar ik zie ze niet langskomen, in mijn LinkedIn feed. Zonde. Voor advocaten is LinkedIn een kans LinkedIn, is een belangrijk zakelijk netwerk, met name voor advocaten die zich richten op zakelijke cliënten. Maar om er effectief gebruik van te maken, moet je er wel iets mee doen - en …
Continue Reading overMarketing voor advocaten? LinkedIn biedt kansen →
Waarom IEDER bedrijf een bedrijfsblog moet hebben: 5 redenen
Ieder bedrijf (en ik bedoel echt IEDER bedrijf! Ook het jouwe...) zou moeten bloggen. Waarom? 5 Overtuigende redenen: 1. Bedrijfsbloggen: je kunt niet anders In de wereld van vandaag, waar klanten toegang hebben tot alle informatie die ze willen, verwáchten ze ook informatie. Potentiele klanten willen zien dat je bij de tijd bent, dat je hen iets te bieden hebt, dat je in beweging bent, dat er wekelijks iets nieuws te vinden is op je website. Bedrijven hebben weblogs. Punt. Nog beginnen? Zie dit artikel: „How to write an effective business blog” voor goede basistips. 2. Een …
Continue Reading overWaarom IEDER bedrijf een bedrijfsblog moet hebben: 5 redenen →
Wie kan mijn twitter beheren?
Een zakelijke twitteraccount beheren Je hebt een zakelijke twitteraccount, en vraagt je af wie die voor je zou kunnen beheren. Genoeg gegadigden. Naar het schijnt kun je voor een euro of 500 per maand wel social media consultants bereid vinden namens jou te tweeten. Maar moet je dat willen? Er is maar 1 twitteraar mogelijk voor jouw zakelijke account Wie kan jouw twitter beheren? Simpel: alleen jijzelf. Jij, of je medewerkers. Waarom? Omdat alleen jij weet wat jouw klanten willen. Alleen jij weet wat er speelt in jouw vakgebied. En, heel belangrijk, als (kleine) ondernemer ben jíj degene …