Ken je dat boek? Van Hermans? Ik heb het heel, heel lang geleden gelezen en was erg onder de indruk.
Ik moest er aan denken omdat ik de laatste week ook niet meer kan slapen.
Mijn hoofd zit vol van al mijn onderzoek rondom mijn boek en van opruimwoede vanwege de verhuizing. Zoveel om op te ruimen en weg te geven: maar aan wie?
Ik heb de afgelopen week uren en uren en uren gelezen en geschreven over locatiemarketing. Mijn hoofd zit vol met Google Local, FourSquare, geotagging en Instagram.
Nog een week tot de deadline, dus dat gaat goed. De tekst is er eigenlijk al, het gaat om het finetunen, de cases, de voorbeelden, de tools, de sense of urgency. Ik heb er een goed gevoel over….
Maar goed.
Om jullie ook wat te lezen te geven 😉 5 interessante links op zondag.
1. Geld verdienen met je blog: 8-jarig bestaan Get Rich Slowly
Voor al die bloggers die geld willen verdienen met je blog. Get Rich Slowly bestaat 8 jaar. Zo heeft dat zich ontwikkeld.
2. Wat je kunt leren in het leger: uitgesproken persoonlijk
Een blogartikel waarvan ik niet de doelgroep ben (want geen man). Ik vond het indrukwekkend vanwege de schrijfstijl, de manier waarop foto’s zijn gebruikt, de lessen die gedeeld worden en de manier waarop het een enorme kennis en persoonlijkheid uitstraalt. Lees: 4 marine combat lessons every man should learn. Ook als je, net als ik, niets hebt met ‘combat’ en de manier waarop door veel mensen in de VS tegen het leger wordt aangekeken.
Veel mensen vragen zich af hoe je nou ‘persoonlijk’ kunt zijn in een ‘zakelijk’ blogartikel. Dit is een mooi voorbeeld.
3. Smerige advertentiepraktijken online
Een type advertising waar ik me erg vaak aan geergerd heb wordt hier finaal aan de kaak gesteld, en terecht: How journalism the internet’s shadiest scams.
4. Waarom je de comments op je blog nooit moet lezen
Onzin natuurlijk. Ik lees ze altijd en allemaal en reageer in principe ook in 99% van de gevallen.
Maar in ‘Why you should never read the comments‘ krijg je een andere visie.
“This is just our perception, but there seems to be some indication that readers who read thoughtfully generally don’t engage online.”
Benieuwd wat jullie denken, als bloglezers en bloggers zijnde…
5. Het semantische web: belangrijker dan je denkt (en hoopt)
Het klinkt ingewikkelder dan het is. Maar het is ingewikkelder implementeren dan je vervolgens denkt. Het semantische web.
De reden dat ik als ik op ‘Ajax’ zoek, bovenaan in Google te zien krijg wat de uitslag was van de vorige wedstrijd en wanneer de volgende is.
Voor wie een hoge ranking in Google en duidelijke zoekresultaten belangrijk is, onomtkoombaar om zich in te verdiepen.
“Het semantische web: schema.org voor beginners” is een goede start. Met dank aan @mackaaij voor de link!
- 50 worden: het alternatief is minder - 11 augustus 2024
- Vakantie - 1 augustus 2024
- Achieve more - 25 mei 2024
lindakwakernaat zegt
De bagger van spam (die Askimet gelukkig opvangt) vergeet die niet bah!!
Ik denk niet dat je een beleid hoeft aan te kondigen, het is toch jouw blog?
Elja Daae zegt
Lijkt mij ook niet. Maar dat werd gezegd. Ik ga het nog eens uitpluizen!
Peter Pellenaars zegt
Ik heb ook wel het idee (net als JJ) dat op sites die goed gelezen worden de kans op ‘extreme’ reacties groter is. Degene die de reactie plaatst is zich bewust van de exposure. Daarom is het handig om de moderatie zo in te stellen dat elke nieuwe account die een reactie plaats eerst goedgekeurd moet worden. Dan scheelt al enorm.
En verder zou ik de reacties blijven lezen, ongeacht de bagger die er tussen zit. Het is zonde om de oprechte reacties te missen.
Elja Daae zegt
Ah. Daarom doen mensen dat dus, van die goedkeuring voor de eerste post. Tsja. Ben blij dat mijn blog dat probleem niet heeft. Maar fijne lezers en commenters als jullie zijn. 🙂
Jacob Jan Voerman zegt
Ik denk dat die opmerkingen over comments alleen over hele populaire site gaan. Want daar gaan mensen comments plaatsen omdat ze dan weten dat ze door heel veel publiek gelezen worden. Kijk maar eens naar de rotzooi op Youtube, krantensites, en Geenstijl. Die zou je inderdaad niet moeten lezen. Nu ben hij ook heel groot, maar jij bent gewoon lief, dus krijg je ook geen rotzooi 🙂
Elja Daae zegt
Haha ik ben niet zo groot hoor! En gelukkig maar…ik vind het wel prima zo! En wat dat lief betreft, iemand als Lisanne is superlief maar krijgt toch echt hele nare dingen naar haar hoofd soms. Vreselijk. 🙁
Jacob Jan Voerman zegt
Ja, dat is balen. Dus als je nog groter bent, werkt lief zijn niet meer. Dan zoeken mensen een plek bij jou om hun onvrede als bagger uit te storten. Ik zou dat stevig modereren. Weghalen als ik denk dat het trollen zijn. En weghalen met opvolgmail bij twijfelgevallen. In die opvolgmail zou ik zoets zetten als: “Ik heb je reactie weggehaald, omdat ik het niet respectvol vond. Misschien wilde je alleen even schelden, maar misschien heb je ook iets te zeggen. In dat laatste geval ben je alsnog welkom, maar dan graag in andere bewoordingen”
Elja Daae zegt
Ik heb laatst geleerd in #blogpraat dat je die dingen niet zo maar mag doen maar eerst ‘beleid’ moet aankondigen. Het lijkt me lastig hoor. Kost zoveel energie, lijkt me.