
Ben je op zoek naar een goede social media training voor jouw organisatie? Organiseer je een interne workshop over over LinkedIn, Instagram of Facebook – of wil je eigenlijk alles onder de loep nemen? Dan ben je hier aan het goede adres. Als ervaren social media trainer kan ik je helpen om meer uit social media te halen.
Werken aan social media expertise
Social media is niet langer iets dat je er bij doet: het is een essentieel onderdeel geworden van de manier waarop je als bedrijf met je doelgroep communiceert. Toch geldt voor veel professionals wél dat ze het erbij doen. Voor veel van hen is social media maar 1 onderdeel van hun drukke takenpakket. De dagelijkse hectiek en de vele taken maken het lastig om stil te staan bij strategische vraagstukken rondom de inzet van social media (‘Wat moeten we met stories?’). Ook telkens opnieuw inspiratie opdoen (‘Hoe vertellen we dit verhaal het beste op LinkedIn?’) en de laatste trends bijhouden (‘Werken hashtags wel op Facebook?”) is lastig. En dat terwijl social media apps doorlopend veranderen.
Een in-company workshop is een effectieve manier om je collega’s snel bij te laten praten over de laatste trends en toepassingen. Het geeft hen de gelegenheid wat langer stil te staan bij de strategie en ideeën te bedenken en bespreken. En er is alle ruimte om vragen te stellen en antwoorden te krijgen.
Social media workshops op maat: overzicht van onderwerpen
Hieronder vind je een aantal trainingen/workshops die ik regelmatig geef. Alle workshops worden op maat gemaakt zodat ze goed aansluiten op jullie doelstellingen en omgeving. Ze kunnen zowel op locatie als online gegeven worden.
Kies je voor een training op locatie? Waar nodig kunnen we de training zelfs op het laatste moment alsnog online organiseren, mocht dat zo uitkomen. Wel beperk ik online workshops meestal tot 3 uur (in plaats van 4).
Lees rustig verder of ga direct naar het ondewerp waar je meer over wilt weten:
- Workshop Instagram voor bedrijven
- Workshop LinkedIn voor professionals
- Workshop LinkedIn voor bedrijven
- Workshop Instagram stories
- Workshop Schrijven voor social media
- Maatwerk
- Praktisch & pricing
- Over Elja
Staat het onderwerp waarin je interesse hebt er niet bij? Grote kans dat ik een workshop op maat kan maken. Neem vooral even contact op om de mogelijkheden te bespreken!
Workshop Instagram voor bedrijven

Deze workshop is geschikt voor iedere organisatie die een Instagramacount heeft of daarmee wil beginnen. De workshop kan zowel voor beginnende als meer ervaren professionals worden gegeven. De enige voorwaarde is dat deelnemers aan deze workshop de app op hun telefoon hebben staan.
Mogelijke onderwerpen zijn o.a:
- Algoritme: wat werkt en waarom en wat zijn de huidige trends
- Content: interessante formats, inspiratie en contenttrends
- Tekst: schrijven voor Instagram
- Stories: formats, inspiratie, tips & tricks
- Reels: hoe maak je deze verticale muziekvideo’s en wat kun je er mee?
- Instagram analytics: analyse van huidige successen & strategie
Geen theoretische verhalen, maar meteen de diepte in.
Deelnemer Super social training, 2019
Workshop LinkedIn voor professionals

Deze workshop is gericht op organisaties en afdelingen die hun collega’s willen ondersteunen in actiever gebruik van LinkedIn. Het doel is meer bereik te krijgen voor de verhalen en de boodschap van de organisatie, vanuit commercieele overwegingen of met het oog op arbeidsmarktcommunicatie. De workshop kan zowel voor beginners als voor gevorderde gebruikers van LinkedIn worden gegeven.
In deze workshop komen sde volgende onderwerpen aan bod:
- Werking van LinkedIn: algoritmes, mogelijkheden en kansen
- Optimaliseren van je LinkedInprofiel
- Content: wat kun je plaatsen op LinkedIn
- Verdieping (voor gevorderden): bloggen op LinkedIn, LinkedIn stories, doelgroepstrategie, LinkedIn nieuwsbrieven
Workshop LinkedIn voor bedrijven

Deze workshop is gericht op redacteuren, recruiters, communicatiespecialisten en social media beheerders die verantwoordelijk zijn voor de LinkedInbedrijfspagina. Enige ervaring met het beheer van pagina’s en/of het plaatsen van berichten is een vereiste.
Onderwerpen kunnen zijn (afhankelijk van de behoefte en ervaring):
- LinkedIn trends: algoritme, contenttrends, laatste ontwikkelingen
- Strategie: hoe zorg je voor meer volgers, wat doe je om de juiste doelgroep te bereiken, hoe vergroot je je bereik
- Content: mogelijkheden, inspiratie, formats, trends
- Schrijven voor LinkedIn
- LinkedIn Stories: formats, techniek, inspiratie
- Analytics: wat werkt momenteel al en hoe pas je die inzichten toe op je contentstrategie
- LinkedIn Events: tips & tricks
- Brand & employee advocacy
Het heeft me echt geholpen LinkedIn beter te begrijpen, zodat ik nu met zelfvertrouwen kan gaan bouwen aan onze LinkedIn strategie
Deelnemer workshop Linkedin voor bedrijven
Workshop Instagram stories

Voor bereik op Instagram zijn stories onvermijdelijk. Deze creatieve, verticale contentvorm die na 24 uur verdwijnt vraagt een net iets andere aanpak dan redacties mogelijk gewend zijn. In de praktische workshop Instagram stories gaan we aan de slag met stories, krijgen deelnemers inzicht in wat werkt en wat niet en nog veel meer.
Mogelijke onderwerpen zijn:
- Instagram stories basics: wat zijn het, hoe maak je ze, hoe werkt het, wat zijn de mogelijkheden
- Formats: interessante rubrieken om keer op keer te gebruiken
- Verdieping (voor gevorderden): Instagram stories tips & tricks, Instagram stories analytics als indicatie voor verbeterpunten, strategische formats, conversie, uitgelichte stories, stories voor Facebook, Twitter en LinkedIn
- Instagram Reels
Workshop Schrijven voor social media

Tekst speelt nog altijd een belangrijke rol op social media. Voor webredacties die regelmatig content aanleveren voor de social media kanalen van je organisatie is het belangrijk om te begrijpen wat werkt. In deze workshop gaan we in op de laatste (tekst-) trends. De inhoud is afhankelijk van de platformen waarvoor geschreven moet worden.
Onderwerpen die aan bod komen kunnen zijn:
- Social media trends
- Teksttrends per platform (Instagram, Facebook, Twitter, LinkedIn)
- Schrijftips & tricks
- Contentformats ontwikkelen
Geen vraag was gek, en dat is altijd wel prettig.
workshop instagram voor bedrijven
Een social media bedrijfstraining op maat
Uiteraard krijg je altijd een workshop op maat. Dat betekent in de eerste plaats dat ik rekening houd met de vragen die er leven bij je organisatie/collega’s. Daarnaast betekent dat ik op zoek ga naar passende voorbeelden. Ik houd bovendien rekening met jullie omstandigheden (bijvoorbeeld het verschil tussen een overheidsorganisatie en een commercieel bedrijf, of het verschil tussen de Rijksoverheid en een gemeente). Ik heb een brede ervaring dus heb doorgaans een goed beeld van die verschillen. Tenslotte geef ik waar gewenst feedback op jullie eigen account of accounts.
Social media bedrijfstrainingen:
- Gebaseerd op jullie specifieke vragen
- Voorbeelden uit de branche en daarbuiten
- Met aandacht voor jullie doelgroep en omstandigheden
- Inclusief feedback op de eigen accounts
- Afgestemd op het ervaringsniveau van de deelnemers
Praktisch
Momenteel geef ik alle social media workshops online. Ik ga uit van 3 uur, maar korter kan ook. Indien gewenst kan ik de online meeting faciliteren. Ik maak daarvoor gebruik van Zoom of Microsoft Teams (met een voorkeur voor Zoom), maar heb ook ervaring met Webex en andere platformen.
Voor een online workshop oreken ik €1.150 ex BTW. Bij workshops voor meer dan 12 personen of voor langer dan 3 uur maak ik graag een passende offerte.
Zoek je een kortere bijeenkomst? Geen probleem. Ook daarvoor maak ik graag een aanbod.
Workshops op locatie zijn op termijn hopelijk weer mogelijk 🙂
Over social media trainer Elja Daae

Als trainer, spreker, auteur en blogger houd ik me al jaren bezig met social media. Ik deed ervaring op in de Verenigde Staten en werkte jarenlang als community manager en strateeg voor marketingblog Frankwatching.
Ik ben auteur van drie boeken over bloggen en social media. Mijn derde boek, ‘Super social (2019)’, gaat over de vraag hoe bedrijven hun social media strategie naar een hoger plan kunnen tillen.
Als trainer geef ik wekelijks lezingen, webinars en workshops over social media voor een uiteenlopende groep opdrachtgevers. Daartoe behoren o.a. zorginstellingen als het Reinier de Graaf Gasthuis en de Rivas Groep. Ik werk regelmatig voor de Politie en werkte de afgelopen jaren voor gemeentes en ambassades, voor verschillende Ministeries en voor de Academie voor Overheidscommunicatie. Tussen mijn opdrachtgevers vind je ook non-profits als het Prins Bernard Cultuurfonds, Amnesty Nederland, Rutgers en de Consumentenbond.
Tenslotte werkt ik voor het bedrijfsleven, waaronder Trivago, de Jaarbeurs Utrecht, Sanoma Nederland en Sanoma België, Randstad Groep Nederland, Ynnovate, Ordina en RTL. Een uitgebreide lijst van mijn opdrachtgevers is hier te vinden.
Last but not least geef ik als gastdocente regelmatig les aan hogescholen en ben ik vaste spreker op congressen als het Facebook marketingcongres en Social Media Week Holland.
Aanvragen informatie workshop social media
Via onderstaand formulier kun je meer informatie aanvragen over een eventuele social media workshop. Bellen of e-mailen kan ook (ik ben een beller … je stoort me niet :)): je vindt mijn gegevens hier.
Zoek je vooral een social media training voor jezelf en wil je je direct inschrijven? Hier vind je een overzicht van de open trainingen die ik aanbied, waaronder de training Social media voor gevorderden.