Blog

Op deze site draait eigenlijk alles om het blog.
Daar staan meer dan 2.000 artikelen over social media, marketing en ondernemerschap. Maar ik blog nog het meeste over andere dingen, zoals mijn ervaringen het buitenland en algemene overpeinzingen. Van alles wat en voor iedereen wel iets!

Lees ze ...

Elja

    Berichten laden...
  • Twitter gebruiken om lokaal klanten te vinden

    Ik ben voor een klant bezig met Twitter en Facebook. Het is een cafe, dus we zoeken naar manieren om lokale klanten te bereiken. Eén van de manieren om dit te doen,…

  • 50 social media tactics

    50 social media tactics, tips voor ondernemers die iets met social media willen doen

  • Een mooi (gratis) e-book over marketing voor ondernemers

    Ik kwam ergens deze mevrouw tegen, Lois Geller. Ze is een Direct Marketing expert die naar verluid fantastisch in haar vak. Ik kan dat wel geloven, want ik heb haar (gratis) e.book…

  • Analyseer je website met PageRank (en Google analytics)

    Analyseer je website of blog met postrank & google analytics

  • Marketing voor makelaars: ook belangrijk voor jou als klant

    Marketing makelaars: hoe zorgt de makelaar dat jouw huis goed verkocht wordt?

  • Bepaal je doelgroep in 5 stappen (II)

    Voor het bepalen van je doelgroep op een gestructureerde manier (door een document op te stellen, om iedere keer op terug te komen en aan te passen). De vragen 1 en 2…

  • Bepaal je doelgroep in 5 stappen (I)

    Je doelgroep bepalen is eigenlijk een kwestie van logisch nadenken, en marktonderzoek doen (over dat marktonderzoek in een latere post meer). Bepaal je doelgroep: overzicht krijgen Ik vind het altijd makkelijk om…

  • Bepaal je doelgroep: marktonderzoek

    Je hebt je doelgroep bepaald (zie het artikel daarover elders op deze blog). Wat nu? Nu gaat het er om te bedenken hoe jouw doelgroep jou kan en wil vinden, hoe jij…

  • Bepaal je doelgroep: 3 ideeën

    Het bepalen van je doelgroep is belangrijk, omdat je moet weten hoe je je potentiële klanten kunt bereiken (en zij jou), en wat hun wensen zijn. Door je product, proces, vormgeving, prijs,…

  • Bepaal je doelgroep: een voorbeeld

    Het bepalen van je doelgroep is het allerbelangrijkste onderdeel van je marketingbeleid (ervan uitgaande dat je een aardig idee hebt van wat je biedt/gaat bieden). Ook als je al een tijdje bezig…