workshop meer met social media

Iedereen die vanuit zijn of haar werk met social media te maken heeft, bevindt zich in een andere fase van ontwikkeling. Waar de een op zoek is naar innovatie en verdieping, wil de ander vooral weten hoe je betere updates schrijft. Wat je met afbeeldingen kunt doen. En wat je nu eigenlijk met hashtags aan moet. Hoe je, kortom, de aandacht trekt en zo zorgt voor meer bereik.

Workshop meer met social media

De workshop (in company) ‘Meer met social media’ is bedoeld voor iedereen die nog niet heel lang bezig is met social media, maar van wie wel steeds meer verwacht wordt op dat gebied. Of voor organisaties voor wie social media een belangrijke nieuwe bron van klanten kan zijn. De workshop is ook geschikt voor iedereen binnen jouw organisatie die al wat ervaring heeft maar zich afvraagt hoe het beter kan.

Een workshop kan betrekking hebben op een bepaald sociaal netwerk, of op meerdere. In de workshop Meer met social media krijg je antwoord op vragen als:

De vraag hoe een bepaald social media kanaal werkt en hoe je er meer bereik krijgt, is een vast onderdeel. Net als de vraag op welke doelgroep je je nu precies richt en wat dat betekent.

Verder heeft de workshop geen vaste inhoud, omdat iedere vraag anders is. Er zijn webredacties die alle vrijheid hebben. Maar er zijn ook webredacties die gebonden zijn aan strikte regels. Er zijn communicatieafdelingen die dagelijks updates plaatsen. Maar er zijn ook communicatieprofessionals die vooral aan anderen binnen hun organisatie moeten kunnen uitleggen wat wel of niet werkt.

Omdat de vraag sterk verschilt, verschilt ook de invulling van de workshop.

Over welke social media gaat deze workshop precies?

De workshop kan zich toespitsen op 1 platform (Facebook, LinkedIn, Instagram of ieder ander social network). Een wat algemener verhaal, waarmee deelnemers een overzicht krijgen van meerdere social media kanalen, is ook mogelijk. Want hoewel ieder kanaal zijn eigen functionaliteiten, beperkingen en tricks heeft, zijn er wel degelijk algemene ‘waarheden’ die op ieder kanaal betrekking hebben.

Vaak willen opdrachtgevers de workshop focussen op een of twee kanalen, omdat die het meest worden ingezet binnen de organisatie. Bijvoorbeeld Twitter en LinkedIn. Of Facebook en Instagram. Etc.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Foto: AM Giannattasio, Puur Events

Ik geef deze workshop regelmatig voor webredacties binnen de overheid (zowel landelijk als op lokaal niveau en voor en semi-overheden). Maar ik werk ook met communicatieafdelingen die net de slag aan het maken zijn om hun organisatie ‘op social media’ te krijgen. Soms geef ik deze workshop voor groepen zelfstandig ondernemers, vaak vanuit een branche-organisatie of leverancier. Daarnaast is een dergelijke workshop interessant voor bloggers die meer willen doen met social media. Zie in dat geval ook de training Bloggen als een pro 2.

Heeft het team in kwestie al veel ervaring maar zoeken ze verdieping, is de workshop effectiever met social media geschikter.

Wil je gewoon zelf aan de slag?

Ben je gewoon voor jezelf op zoek naar een dergelijke training? Voor DeRedactie geef ik de training ‘Schrijven voor social media’, op basis van open inschrijving. Daarnaast heb ik een aantal online cursussen voor je. Tenslotte ken ik veel andere trainers waar je op basis van open inschrijving terecht kunt. Laat dus even weten wat je zoekt via onderstaand formulier.

Workshop: Contact

Een in company workshop is altijd maatwerk. Ik stem iedere workshop af op de cursisten en hun vragen. Daarom overleg ik graag met je over de mogelijkheden. Neem vrijblijvend contact op via onderstaand formulier of kijk even bij contact voor andere mogelijkheden.