Wat ik de afgelopen week las

blogconcept2 boek schrijvenEen oude traditie pak ik weer op deze zondag: een paar interessante artikelen die ik deze week las. Lees ze!

(ps: Vind je het leuk om mee te lezen? Ik deel iedere vrijdag ook leestips in mijn nieuwsbrief, meestal rondom een bepaald thema of onderwerp. Je kunt je hier abonneren)

Google kan artikelen zo maar verwijderen: maar waarom??

Een favoriete blogger van mij, Tadek, blogt via Blogger. Dat is een gratis site om je blog bij te houden. Van Google. En als iemand maar genoeg klaagt (of genoeg betaalt?? Genoeg mensen betaalt om te klagen bij Google? Dat is niet duidelijk) kan zo’n artikel op zo’n blog verwijderd worden. Dat gebeurde tadek.

Link: Google verwijdert Google zonder het te vertellen

Bioscooptickets kopen direct vanuit Facebook

Mensen gaan steeds minder naar de bioscoop. Tenzij je het ze heel makkelijk maakt om vrienden te vragen om mee te gaan en direct tickets te kopen, dachten de grote filmjongens. Zo gezegd, zo gedaan. Zou het werken? Ik denk dat de sociale component nog best wel voor succes zou kunnen zorgen.

Fardango wants you to buy movie tickets via Facebook

Als je geen problemen ziet ga je gewoon beginnen

Iemand deelde dit geweldige verhaal op Twitter: een meisje van 18 dat een buurtsuper begon. Gewoon omdat ze altijd al gek was op kassa’s en het beroep van cassiere. En omdat ze een markt zag, een behoefte. Maar als je het leest wordt je vooral gepakt door haar enthousiasme en haar sociale instelling.

18-jarige Kiki Koek begint eigen buurtsuper in Landsmeer

Het ligt altijd aan de ander

Dit artikel kwam ik tegen op LinkedIn. Omdat het daar zoveel gedeeld en geliked werd kwam het mijn feed in. Ik ben het, in tegenstelling tot veel van de likers en delers, heel erg oneens met de inhoud. Ik snap de frustratie wel. Maar ik zie een grote fout in de geschetste aanpak. Zie jij hem ook?

Why I’m finally saying a slow goodby to Twitter

Over YouTubers en wat ze succesvol maakt

Ik merk dat ik keer op keer terugdenk aan dit artikel. Het is gekleurd, dat wel. Maar wat ik mooi vind is dat er in uitgelegd wordt hoe hard succesvolle YouTubers werken om van hun hobby, of liever hun vak, te kunnen leven.

Dit is wat YouTubers succesvol maakt

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

2 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Jasmienreply
september 19, 2016 at 03:09 PM

Haha, Kiki’s verhaal is machtig. Behoefte -> oplossing. Check, eigen winkel. Zo eenvoudig kan het zijn.

Over Twitter…
1. Twitter is een Diesel, komt traag op gang.
2. 20 tweets per dag is te veel.
3. Op Twitter moet je 200% interageren. Meer liken & reageren dan zelf content plaatsen.
4. Twitter is een community. Werk jezelf naar binnen.

Zoals ik jou ‘gevoederd’ heb met nuttige info tot je mijn naam kende 😉 .

Elja Daaereply
september 20, 2016 at 12:09 PM
– In reply to: Jasmien

CHECK! Je bent het bewijs dat het werkt.

Leave a reply