Online bloemen: Hoe de kleintjes het van de groten winnen

online bloemen bestellenWilde even een bloemetje bestellen voor iemand wiens verjaardag ik vergeten ben (en die hopelijk mijn blog niet leest…!). Vroeger deed ik dat bij Fleurop.com, of bij Fleurop.nl. Dus automatisch ging ik naar hun site. Na een half uur aanrotzooien was ik nog nergens.

Toen had ik al 5 keer opnieuw ‘Netherlands’ aangeklikt, en al twee keer foutmeldingen gekregen. Er waren vervolgens eindeloze hoeveelheden boeketten om uit te kiezen, dus het duurde een tijd voor ik wist wat ik nou wilde. Ik moest na mijn boeketkeuze bovendien een heel formulier in gaan vullen om een account aan te maken (ik dacht dat ik al lang een account had…maar kennelijk niet). En daarin moest ik mijn rekeningnummer opgeven, gek genoeg. Gek, want ik betaal met Paypal dus met mijn rekeningnummer heeft Fleurop volgens mij helemaal niets te maken. Ik voel er eigenlijk ook niets voor om dat aan ze op te geven als accountinformatie. Waarom zou ik?

Maar ik mocht het ook helemaal niet opgeven. Want mijn Amerikaanse rekeningnummer werd afgekeurd. Formulier bleef foutmeldingen geven.

Zwaar geïrriteerd raakte ik (stomme online formulieren die maar geen buitenlandse gegevens accepteren! Een doorn in mijn oog!). Ik vond het wel mooi geweest. Al ik weet niet hoe lang bezig, en ik was nog nergens.

Toen herinnerde ik me dat ik laatst op Twitter had gehoord over bloemetje.nl. Helaas weet ik niet meer van wie (nog bedankt, he, wie het ook was!). Maar wat ben ik daar blij mee. Had al account, je kunt maar kiezen uit een heel beperkt aantal (mooie) boeketten dus dat maakt het lekker simpel, de adressen van de mensen aan wie ik meestal bloemen stuur stonden er nog in. Betalen met Paypal (handig als je zoals ik nog geen nieuwe bankpassen hebt na een heel diefstaldrama en problemen om nieuwe te krijgen). Hop. In een paar minuten was het gepiept. Echt in een paar minuten!

Fleurop heeft een grote naam, een enorm netwerk, en veel ervaring. Maar 1 blije klant geeft mij op Twitter door dat ik bij bloemetje.nl moet zijn, en ik ben vaste klant. En vervolgens blog ik er ook nog eens over… De ultieme Word of Mouth Marketing. Omdat het klopt, het product, de ervaring. De prijs is dan niet eens meer zo belangrijk.

Zo winnen de kleintjes het van de groten (en dat is altijd leuk…!).

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

2 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Carolien Geurtsenreply
februari 12, 2013 at 08:02 AM

heul herkenbaar – stuur effe n bloemetje is me zegge en schrijve één van de vijf keer gelukt… volgens mij de laatste keer ook bij jouw bloemetjesman.nl

Jacob Jan Voermanreply
februari 11, 2013 at 10:02 PM

typisch Elja blog 🙂

nah. 

flauwekul trouwens..

al je blogs zijn typisch Elja blogs

Leave a reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.