Focus op je grootste kansen

werken aan je businessHet begon met bovenstaande foto, op Instagram. Hij flitste voorbij en ik dacht: slim. Iedere eerste anderhalf uur van je werkdag werken aan je grootste kansen. Het klinkt logisch. Maar het is niet makkelijk. Want zie je ze wel, die kansen?

Focus op je grootste kansen?

Je grootste kansen vragen vaak dat je even stil staat en nadenkt. Soms liggen ze binnen handbereik, maar vaak vragen ze dat je stap voor stap gaat bouwen. En dat is lastig. Ik schreef het eerder: waarom je moet stoppen met oogsten.

Ik ben zelf altijd met zoveel dingen tegelijk bezig dat het moeilijk is om focus te houden. Net als ik mijn online cursus bijna live heb staan, blijkt dat het systeem niet optimaal is en ik moet switchen. En terwijl ik bezig ben met het overzetten van de content, moet ik eerst die presentatie afmaken die ik over een paar dagen ga geven. En terwijl ik bezig ben met het voorbereiden van de presentatie, komt er een mogelijke opdracht binnen en moet ik een offerte maken.

Er zijn 100 dingen die moeten gebeuren, dingen die weer de basis kunnen leggen voor verdere groei. Maar al het andere komt telkens tussendoor. Zo is je succes tegelijkertijd de reden dat je toekomstig succes in gevaar komt.

Maar het is makkelijk praten, als het om anderen gaat. Jezelf dwingen tot actie is veel moeilijker.

Opeens viel alles op zijn plek.

Ik las die quote op 12 mei, een vrijdag. Het hele weekend bleef hij in mijn hoofd zitten. En zondagochtend werd ik wakker met een inzicht. Opeens zag ik een patroon in wat mijn opdrachtgevers doorgaans voor vragen hebben als het gaat om social media. En ook dat al die vragen in een paar grote onderwerpen te verdelen zijn.

Ik realiseerde me ook hoe belangrijk dat was, dat inzicht. En dat ik in ieder geval moest beginnen met mijn aanbod, op mijn website, er op aan te passen.

Ik heb de afgelopen 5 dagen niets anders gedaan dan bouwen aan mijn website. Niet zo zeer het design maar de landingspagina’s, de structuur en de afbeeldingen. Want toen ik helder had wat ik wilde doen, was dat eigenlijk heel makkelijk.

Er kwam hier en daar nog wat nieuwe websitefunctionaliteit bij. Ik had al langer een paar ideeën die ik nu eindelijk kon uitvoeren.

Alles kwam samen: mijn ervaring met klantvragen, mijn ervaring met tekstschrijven, mijn ervaring met beeld maken, mijn ervaring met websites bouwen en mijn ervaring met marketing.

Focus op je grootste kansen! Zo is het.

Thanks Instagram.

Het kan dus wel. 🙂

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

Share your thoughts