De briljante marketing van dure sportkleding

Ik ga hiken.

Ik zit in de taxi naar het vliegveld. In sportieve outfit.

New Balance hardloopschoenen.

Lululemon yogabroek.

Blitse Nike hardlooptop en shirtje met een droogtechnologie.

Adidasvest. Roze strepen! Leuk!

Nike hike sokken maar voor meisjes dus met leuk blauw randje.

Echt, ik lijk bijna op die mevrouw uit de Nikereclame die aan het hardlopen is.

Bíjna, hoor.

Want zij beweegt altijd en ik zit altijd stil.

Miniem, edoch relevant en symbolisch, verschil.

Ik ben de ideale doelgroep.

Door dure sportkleding te dragen, kan ik me namelijk sportief voelen. In plaats van het echt te hoeven zijn!

20140509-052444.jpg

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

3 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Aleidreply
mei 10, 2014 at 06:05 PM

Grappig, want als ik ga hardlopen of bootcampen doe ik dat altijd in oude joggingbroeken en van die gratis t shirts met reclame…. (behalve mijn schoenen dan, dat zijn aangemeten ascics, maar met zoveel modder erop, dat zie je amper). Ik neem me altijd voor een echte sportkleding te kopen, komf er nooit van….. ha ha

Peter Pellenaarsreply
mei 09, 2014 at 09:05 AM

Haha, wat zo’n sportieve outfit zoal teweeg brengt. Ik ben heel benieuwd hoe die perfect ogende Nike schoenen aanvoelen nadat je er drie dagen in rondgelopen hebt 😉
Nogmaals heel veel wandelplezier gewenst!

Elja Daaereply
mei 10, 2014 at 07:05 PM
– In reply to: Peter Pellenaars

Geen blaren!

Leave a reply