Content is de killer app

presentatie social media content
Ik maak een presentatie voor een workshop over content & social media. “Content is de killer app”, is de titel. Het is een mooie gelegenheid om eens op een rijtje te zetten hoe je naar de zaken kijkt, zo’n presentatie. Daarom maak ik ze ook altijd op maat. Ik leer zelf iedere week weer bij dus mijn verhaal blijft ook niet hetzelfde.

Voor de lol zet ik de outline op een rijtje.

Misschien leuk voor jou, maar vooral ook handig voor mij. 🙂

  1. De killer app. Een app die het gebruik of de aanschaf van techniek drijft. Bijvoorbeeld: browsers die het internet ontsloten. Of de app store die de reden was dat de iPhone waarde kreeg.
  2. Killer content. Content die niet alleen van hoge kwaliteit is, maar die gaat over de dingen die mensen interesseren en bezig houden.
  3. Doing what you love in the service of the people who love what you doSteve’s adagium – gaat ook op voor content. Je hoeft niet de hele wereld te bereiken. Beter een paar hele enthousiaste mensen die gek zijn op wat je deelt, dan 1.000-en mensen die het niet echt boeit. Zelfs al klikken ze op ‘like’. 🙂
  4. Content is een middel, geen doel. Je moet weten waar je heen wilt, om te begrijpen hoe je het aan moet pakken.
  5. Een stukje GaryVee. Reverse engineering – als je weet wat je doel is, reken dan terug. Wie wil je bereiken? Waar geeft de doelgroep daadwerkelijk om? Hoe kun je ze dat geven of ze helpen? Hoe doe je dat binnen het medium waar zij zich bevinden?
  6. Voorbeeld voorbeeld voorbeeld 🙂
  7. Micro-content met effect vs zware, dure content campagnes. Beiden hebben een nut. Maar niet allebei zijn ze geschikt op iedere moment voor ieder doel op ieder medium.
  8. Aansluiten bij conversaties is de beste manier om je doelgroep te bereiken. Eigenlijk het verhaal van Patrick. Dat betekent dat je anders naar content moet kijken en andere content nodig hebt. voorbeeld voorbeeld voorbeeld
  9. Wie ergens is, wil content die past bij zijn of haar context. Een whitepaper past op LinkedIn maar niet op Facebook. Een mooie foto past op Instagram (nou ja, eigenlijk past die overal). Op twitter willen mensen best op je link klikken, maar leg ze dan uit waarom dat zin heeft.
  10. Als je weet wie je wilt benaderen en met welk doel, kun je eenvoudig in kaart gaan brengen waar je die doelgroep mee raakt en waar je haar bereikt.

En dan nu weer verder met presentatie 2 (content quick-wins) en presentatie 3 (binnenkort geef ik een college bloggen aan de studenten van Cor…heb mooie insteek gevonden…!).

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

3 Opmerkingen

Discussieer mee en vertel ons uw mening.

Omgekeerd denken voor bloggers – Elja Daaeantwoord
2 februari 2016 om 20:27

[…] zweer tegenwoordig bij reversed engineering. Heb ik van Gary. Ja, Gary. Gary. […]

Danielleantwoord
28 januari 2016 om 10:43

Kent jouw Powerpoint nou het woordje ‘social’ niet? 😉

En de outlines, amen to that!!

Elja Daaeantwoord
29 januari 2016 om 20:44
– Antwoord aan: Danielle

Nu je het zegt…?! Dat zou je niet verwachten, van mijn powerpoint!! 🙂 🙂 Scherp…!

Reactie achterlaten

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.