Bloggen op LinkedIn: zo moet het niet

zenden

Bloggen op LinkedIn is een mooie manier om je bestaande netwerk te overtuigen van je kunde. En om een nieuw netwerk op te bouwen. Maar het fenomeen van bloggen op LinkedIn zat me toch dwars, de afgelopen week.

Saaie blogs

Er is niets aan, al die stomme LinkedIn ‘blogs’. Het zijn helemaal geen blogs. Het zijn onbetaalde LinkedIn-advertorials. En daarmee feitelijk gewoon spam.

Jammer voor de gebruikers die er mee worden lastig gevallen. En jammer voor LinkedIn als netwerk. Want hoe meer waardevolle informatie er in dat netwerk zit, hoe leuker het er wordt.

Spam? Ja, spam. Want ik wil niet lezen hoe succesvol je bedrijf is, hoe gaaf je klanten, hoe mooi je cases, hoe groot het aantal downloads van je nieuwe app en hoe leuk je nieuwe cursus. Ik wil op LinkedIn informatie lezen die me aan het denken zet, die me iets leert, die me inspireert.

Bloggen op LinkedIn: verkooppraatjes?!

Ik wil best horen over je succes, als je me ook vertelt wat er niet lukte. Ik wil best horen over je product, maar alleen als je het indirect benadert door me te helpen mijn probleem op te lossen. Ik wil graag lezen hoeveel je weet, maar niet als je het allemaal al ergens anders hebt gepubliceerd en je me het gevoel geeft dat ik tweederangsinformatie krijg, als LinkedIn-contact.

Ik heb er maar even een blogartikel over geschreven, op LinkedIn. ‘Bloggen op LinkedIn: hoe het niet moet.’. Je moet niets, overigens. Je moet ook niet niets. Niets moet en niemand moet.

Maar zo zit ik er in: ik wil graag lezen wat je te zeggen hebt, ook op LinkedIn. Maar dan wel speciaal voor LinkedIn. Als native content. Speciaal voor mij. En niet alleen omdat je hoopt op clicks naar naar je landingspagina. Want daar kom ik vanzelf wel, als je dingen schrijft speciaal voor mij.

Meer lezen over Bloggen op LinkedIn?

 

Elja elders:

Elja Daae

Elja is spreker, trainer en adviseur op het gebied van social media. Ze is daarnaast een van de bekendste blogexperts van Nederland. Elja is de auteur van twee boeken over social media en heeft al een vaag idee voor de derde. Meer lezen? Abonneer je op haar nieuwsbrief over marketing, social media en ondernemersschap. Iedere vrijdag in je inbox!
Elja elders:

Latest posts by Elja Daae (see all)

4 Comments

Join the discussion and tell us your opinion.

Linda Kwakernaatreply
februari 23, 2016 at 03:02 PM

Mijn LinkedIn ligt in de oceaan.
Als pedicure zijnde had het voor mij totaal geen meerwaarde, behalve dat het extra tijd koste.

Elja Daaereply
februari 23, 2016 at 09:02 PM
– In reply to: Linda Kwakernaat

Ja kan het me goed voorstellen! Zonde ook om tijd te besteden aan dingen die geen zin hebben toch?!

jacob janreply
februari 22, 2016 at 06:02 PM

Ja maar waar schrijf ik dan wat?

Blog
Facebook
Nieuwsbrief
LinkedIn

Hoe weet ik welk artikel waar thuis hoort.

En wat zonde als ik dat artikel dan alleen daar mag plaatsen. Dan missen mijn blog lezers een artikel dat ik reserveer voor LinkedIn?

Houd mecwel bezig. Ben content aan het maken voor Verwonderfabels, en wil nieuwsbrief lezers iets unieks geven. Maar dat kan dan dus niet meer op mijn blog.

Ik ben er nog niet uit

Elja Daaereply
februari 22, 2016 at 09:02 PM
– In reply to: jacob jan

Je moet zijn waar je doelgroep is, met content die hen raakt. Doelgroep van kinderboek: boekwinkels? ouders? grootouders? leerkrachten? LinkedIn ligt niet voor de hand. Instagram wel (tekeningen delen? heb je er genoeg?). Facebook ook. Je hoeft niet overal te zijn!

Leave a reply